Συνεδρίασε η Επιτροπή Διαβούλευσης του Δήμου Λυκόβρυσης – Πεύκης

Απο τον στις Σεπτεμβρίου 16, 2011

DSCN3685Την Tετάρτη και την Πέμπτη (14 και 15/09/11) συνεδρίασε η Επιτροπή Διαβούλευσης στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Λυκόβρυσης – Πεύκης, υπό την προεδρία του Δημάρχου κ. Δημήτρη Φωκιανού.
Τα θέματα, αφορούσαν στα οικονομικά, στα σχολεία, στη δημιουργία Κέντρου Υγείας, στο Κλειστό Γυμναστήριο Λυκόβρυσης και στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Δήμου 2012-2014.Διεξήχθη μία πλούσια και δημιουργική συζήτηση όπου διατυπώθηκαν πολλές προτάσεις για το σήμερα και το αύριο του νέου μας Δήμου.
Παρόντες ήταν εκπρόσωποι από το Σύλλογο Γυναικών Λυκόβρυσης, το Συμβούλιο Νέων Λυκόβρυσης, τη Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών, την Οικολογική Κίνηση Πεύκης, την Κινηματογραφική Λέσχη Πεύκης, τον Πολιτιστικό και Εξωραϊστικό Σύλλογο «Η Ανω Πεύκη», τον Ερυθρό Σταυρό Πεύκης, τα Σωματεία Εργαζομένων στην Πεύκη και στη Λυκόβρυση, τη Συσπείρωση Πολιτών Πεύκης, τον Α.Ο. Πεύκης, το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων 3ου Δημοτικού Σχολείου Πεύκης, την Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων Πεύκης, το Σύλλογο «Αριστοτέλης», το Σύλλογο Ηπειρωτών Λυκόβρυσης, το Λαογραφικό Ιστορικό Σύλλογο Πεύκης, την Επιτροπή Ειρήνης Πεύκης, τον Σύνδεσμο «Αναγέννηση»και ο δημότης Εμ. Τζωρτζάκης.
Και στις δύο συνεδριάσεις παραβρέθηκε ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης κ. Γιάννης Θεοδωρακόπουλος και πολλοί δημοτικοί σύμβουλοι.
Παρουσιάζοντας τα θέματα ο Δήμαρχος και Πρόεδρος της Επιτροπής Διαβούλευσης κ. Δημήτρης Φωκιανός υπογράμμισε τη σπουδαιότητα που έχει για τη δημοτική αρχή η γνώμη των φορέων της περιοχής στο σχεδιασμό και την λειτουργία του Δήμου. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στο θέμα του επιχειρησιακού σχεδιασμού του Δήμου για την περίοδο 2012- 2014. Πιο συγκεκριμένα μεταξύ άλλων τόνισε:

«Επιδιώκουμε τη συμμετοχή των πολιτών και των εκπροσώπων των φορέων της πόλη μας γιατί δεν θέλουμε να αποφασίζουμε χωρίς τη γνώμη τους. Δεν είμαστε από αυτούς που θεωρούν ότι όλα κρίθηκαν την ημέρα της ψηφοφορίας. Εκλεγήκαμε για να υλοποιήσουμε τις δεσμεύσεις μας και το όραμα μας, ακούγοντας όμως τις προτάσεις και τις απόψεις σας.
Δεν υποτιμάμε την πραγματικότητα γύρω μας, όμως πρέπει να βάλουμε τις βάσεις για ένα Δήμο Σύγχρονο και Αποτελεσματικό στην υπηρεσία των Δημοτών. Η ενοποίηση που έφερε ο Καλλικράτης είναι μία ευκαιρία και μία πραγματικότητα που δημιουργεί νέες προοπτικές. Ας δουλέψουμε για να απολαύσουμε τους καρπούς της προσπάθειας μας.
Πράγματι η συγκυρία είναι δύσκολη όχι μόνο για τη χώρα, αλλά και για το Δήμο μας, που βρίσκεται μέσα στη λίστα με τους πιο υπερχρεωμένους ΟΤΑ της χώρας εξαιτίας της αλόγιστης και επικίνδυνης πολιτικής που άσκησε η απελθούσα διοίκηση του Δήμου της Πεύκης. Ο δήμος κινδυνεύει καθώς το χρέος αυξάνεται λόγω των τόκων στις ληξιπρόθεσμες οφειλές που πρέπει να καταβληθούν και τις οποίες διεκδικούν πλέον οι πιστωτές δικαστικά. Όμως εμείς δεν θα μείνουμε άμοιροι παρατηρητές των γεγονότων. Δεν θα υποκύψουμε στις δυσκολίες. Θα δώσουμε τη μάχη μας με το βλέμμα στο αύριο και δεν θα παρασυρθούμε σε άσκοπες και ανούσιες αντιπαραθέσεις που επιδιώκουν μερικοί με στόχο το μικροκομματικό όφελος. Στην κούφια κριτική απαντάμε με έργα και στοιχεία. Ξεσκεπάζουμε το υποκριτικό τους ενδιαφέρον.Δεν είναι ώρα για κροκοδείλια δάκρυα αλλά για δουλειά και δημιουργική κριτική.
Από τότε που αναλάβαμε, δίνουμε καθημερινή μάχη για να μείνει όρθιος ο Δήμος και να συμμαζέψουμε την κατάσταση. Οι πόροι περιορίζονται και οι ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό αυξάνονται. Όμως εμείς σχεδιάζουμε και υλοποιούμε. Σ΄ αυτή την προσπάθεια λοιπόν έχουν θέση όλοι. Δεν μας περισσεύει κανένας. Ανεξάρτητα από παράταξη και προσωπικές απόψεις. Αρκεί να είναι αποφασισμένοι για δουλειά. Αρκεί να προτάσσουν το συμφέρον του ενιαίου μας Δήμου πάνω από το προσωπικό τους όφελος. Ας γυρίσουμε την πλάτη σε αυτούς που δεν χάνουν την ευκαιρία να βάλουν τρικλοποδιές στην παρούσα Δημοτική Αρχή ακόμη και σε αυτή την κρίσιμη χρονική στιγμή που κινδυνεύει η ύπαρξη του Δήμου μας.

Καταθέτω ενώπιον σας το προσχέδιο του Επιχειρησιακού Σχεδίου του Δήμου Λυκόβρυσης – Πεύκης, το οποίο αποτελεί αποτέλεσμα κοπιώδους επεξεργασίας και λεπτομερούς ανάλυσης των δεδομένων του ενιαίου μας Δήμου. Έχει γίνει μία σημαντική προετοιμασία ώστε οι στόχοι να είναι ρεαλιστικοί και υλοποιήσιμοι. Αξιοποιήθηκε όλη η εμπειρία που υπάρχει από την ενασχόληση μας στην Τοπική Αυτοδιοίκηση αλλά και οι ιδέες ειδικών επιστημόνων.

Είμαστε από τους πρώτους Δήμους της χώρας που μπαίνει σ΄ αυτή τη διαδικασία. Ξεκινάμε σήμερα τη συζήτηση και θα τεθεί εκ νέου στην κρίση σας, αφού συζητηθεί και στο Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο θα λάβει υπόψη του, την γνωμοδοτική σας ψήφο.
Το προσχέδιο που κρατάτε στα χέρια σας αποτελείται από 4 βασικούς άξονες:1.Περιβάλλον – Πολεοδομία 2.Κοινωνική Πολιτική (Παιδεία, Πολιτισμός, Αθλητισμός) 3.Τοπική Οικονομία-Εργασία και 4.Διοίκηση Δήμου-Οικονομική Διαχείριση.

Σας καλώ να το μελετήσετε εξαντλητικά και να καταθέσετε τις προτάσεις σας γιατί οι αποφάσεις μας αφορούν όχι μόνο τη δική μας καθημερινότητα αλλά και τη ζωή των παιδιών μας. Είναι τώρα η στιγμή για να μπουν οι βάσεις για το μέλλον του Δήμου μας. Είναι τώρα η ώρα να συναποφασίσουμε για την πορεία μας.»

1.«ΑΞΟΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ.ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ, ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ.»

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ – ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ

1.1 Δάση: Δημόσιος χαρακτήρας.
Απένταξη Μορέλλα (Θετική Εισήγηση Νομικής Υπηρεσίας ΥΠΕΚΑ).
Ένταξη στους Δασικούς Χάρτες. Παρακολούθηση διαδικασιών ¨ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΊΟΥ¨.
Πρόγραμμα «αποκατάστασης» κατοικούντων στο Κάσδαγλη και Αργύρη.
Καθαρισμός (Κοινωφελής Εργασία, Εθελοντές).
Αντιπυρική, Αντιδιαβρωτική, Αντιπλημμυρική προστασία.
Ήπιες παρεμβάσεις αξιοποίησης –δασολογική αναβάθμιση.

1.2. ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΙ ΧΩΡΟΙ
Κεντρική Πλατεία (υπόγειο Παρκινγκ) Ο.Τ. 420, 402, Πλ. Παπανδρέου, Απαλλοτριώσεις, ¨Δωρεά Βαρβαρέσου.
Αναβάθμιση κοινοχρήστων χώρων (Ο.Τ. 21)
Παιδικές χαρές (αναβαθμίσεις ISO)

1.3. ΦΥΣΙΟΓΝΩΜΙΑ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ
Πολεοδομία, Αναπλάσεις, φωτισμός, φυτεύσεις. Υπογειοποίηση υπερτοπικών, κεντρικών οδών, (Λ. Ειρήνης, Σ. Βενιζέλου).

1.4. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ – ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η Δημοτική Συγκοινωνία με 2 Λεωφορεία στη Πεύκη και 1 στη Λυκόβρυση, εξυπηρετεί πρωτίστως τη μεταφορά μαθητών από και προς τα σχολεία καθώς και τη μετάβαση πολιτών στις υπηρεσίες του Αμαρουσίου (ΙΚΑ, ΕΦΟΡΙΑ) και τους σταθμούς ΗΣΑΠ (ΚΑΤ, Κηφισιά, Μαρούσι) και προαστιακού (Νεραντζιώτισσα).
Οι γραμμές ΟΑΣΑ 501 και 527 θα επιδιωχθεί να διατηρηθούν μετά τις περικοπές του ΟΑΣΑ (π.χ. 555) και να εξυπηρετήσουν και την Κάτω Πεύκη. Θα ζητηθεί η πύκνωση της Α8.
Αποθάρρυνση-αποτροπή υπερτοπικής κυκλοφορίας (Εθν. Οδός, Αττική Οδός, Λ. Κύμης), Βύρωνος και άλλοι δρόμοι (διαδημοτικής συνεργασίας).
Διάνοιξη Λ. Κύμης (μελέτη εφαρμογής) ΜΕΤΡΟ (Χωροθέτηση σταθμών), μέχρι Ε.Ο. Αθηνών Λαμίας.
Υπόγειο Παρκινγκ (Κεν. Πλατεία Πεύκης Ο.Τ. 9 – Ο.Τ. 64 μ. Λυκόβρυση), ελεγχόμενη στάθμευση (Ηλεκτρονική παρακολούθηση).
Μελέτες προσβασιμότητας-ποδηλατόδρομοι για βιώσιμη κινητικότητα με ΕΜΠ.

1.5 ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΥΠΟΔΟΜΩΝ-ΣΥΝΤΗΡΗΣΕΙΣ – Η/Φ
Ασφαλτοτάπητας, λακκούβες, αποκατάσταση πεζοδρομίων, καθαρισμός φρεατίων, Δημοτικός Η/Φ χαμηλής κατανάλωσης, Φωτοβολταϊκά στα σχολεία και δημοτικά κτίρια σε συνεργασία με ΚΑΠΕ.
¨Βιοκλιματικές αναπλάσεις κοινόχρηστων χώρων, (κεντρική πλατεία Λυκόβρυσης, οδός Αγ. Βαρβάρας, Ελ. Βενιζέλου και Δάσους (Η/Χ), Κ/Χώρος, πράσινο-παιδική χαρά (Η/Χ), ανάπλαση Βρυούλων, αισθητική-ενεργειακή αναβάθμιση Τζερμιά, έργα όμβριων, αποχέτευσης, διανοίξεις δρόμων, τοπογραφικές μελέτες.

1.6. ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ – ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Προμήθεια τετραξονικού απορριμματοφόρου 33 μ3 για μεταφόρτωση των απορριμματοφόρων σε συνεργασία με το Δήμο Κηφισιάς.
Εντατική χρήση σαρώθρων με προπομπό οδοκαθαριστή, αξιοποίηση μέσων και προσωπικού. Επέκταση- Εντατικοποίηση ανακύκλωσης σε περισσότερα υλικά. Κομποστοποίηση σε σχολεία και πιλοτικά σε κατοικίες. Νέος κανονισμός καθαριότητας, καμπάνιες ενημέρωσης του κοινού.

1.7. ΑΣΤΙΚΟ ΠΡΑΣΙΝΟ
Φυτεύσεις, ¨Πράσινες Ταράτσες.¨ Ενίσχυση υπηρεσίας πρασίνου σε προσωπικό.

1.8. ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΑΙ ΜΗ ΖΩΑ
Σε συνεργασία με την Φιλοζωική, θεραπεία, στείρωση και επανένταξη στο περιβάλλον. Περισυλλογή περιττωμάτων από τους ιδιοκτήτες των ζώων.

1.9. ΓΠΣ (ΠΕΥΚΗΣ – ΛΥΚΟΒΡΥΣΗΣ)-ΒΙΟΠΑ. ΧΡΗΣΕΙΣ ΓΗΣ
Έχουν ψηφισθεί μελέτες χρήσεων Γης και αναθεώρησης του ΓΠΣ Λυκόβρυσης που εκκρεμεί η έγκρισή τους στο ΥΠΕΚΑ.
Στις χρήσεις Γης προβλέπονται χρήσεις πολεοδομικού κέντρου, γενικής, αμιγούς κατοικίας, ΒΙΟΠΑ προς εξυγίανση (ΓΠΣ ΄92).
Η αναθεώρηση του ΓΠΣ χαρακτηρίζει κοινόχρηστους χώρους, καλύπτει ανάγκες εκπαιδευτικές , κοινωνικού χαρακτήρα, αθλητικές, πρασίνου και κοινοχρήστων χώρων.
Σε σχέση με το ΒΙΟΠΑ Λυκόβρυσης-Μετ/σης (στο οποίο απαιτείται ολοκλήρωση και έγκριση της Π/δομικής Μελέτης, που προϋποθέτει οριοθέτηση των ρεμάτων), πλην των χρήσεων Βιομηχανίας, Βιοτεχνίας, Αποθηκών, προτείνονται χρήσεις Εμπορικές (Πολεοδομικού Κέντρου), οικιστικές, αθλητικές που θα συμβάλουν στην ανάπτυξη και την εξυγίανση της περιοχής. Με την αναθεώρηση του ΓΠΣ εντάσσονται εκτός σχεδίου περιοχές της Λυκόβρυσης, καθώς και τα Δάση Κάσδαγλη και Αργύρη, η Παραρεματιά περιοχή της Πύρνας.
Η ένταξη εκτός σχεδίου περιοχών και η ένταξη στο σχέδιο του ΒΙΟΠΑ, εκτός της πολεοδομικής εξυγίανσης, θα εισφέρει και απαραίτητους πόρους στον υπερχρεωμένο Δήμο, ενώ θα δημιουργήσει εκατοντάδες θέσεις εργασίας.
Κορυφαίας σημασίας το Β218 ΚΕΔ (έκτασης 70 στρεμμάτων) και η ένταξη της ELCO (έκτασης 33 στρεμμάτων), πόροι που είναι απαραίτητοι για να αντισταθμίσουν την μειωμένη κατά 40% κρατική επιχορήγηση και τη συρρικνωμένη εισροή δημοτικών τελών λόγω της ύφεσης και της υψηλής ανεργίας.
Η αναθεώρηση του ΓΠΣ της Πεύκης είναι κάτι παραπάνω από αναγκαία προκειμένου να καλύψει της σύγχρονες ανάγκες της πόλης. Προβλέψεις για χώρους σχολείων όλων των βαθμίδων, αθλητικούς χώρους, ένταξης των ελάχιστων εκτός σχεδίου χώρων, τακτοποίηση των συντελεστών δόμησης όπως προβλέπονται από το ΓΠΣ-Πεύκης (1993), προβλέψεις για κοινωνικές δομές και κοινόχρηστους χώρους.

1.10. ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΡΥΠΑΝΣΗ –Η/Μ ακτινοβολία.
Η εγκατάσταση του σταθμού μέτρησης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από την ΔΕΑΡΘ στη Λυκόβρυση, στα όρια με το Ηλιακό Χωριό, με κάλυψη των εξόδων από τον πρώην Δήμο Λυκόβρυσης, σε συνεργασία με το ΥΠΕΚΑ και το Δημόκριτο θα προσδώσει αξιόπιστες σε σχέση με το παρελθόν μετρήσεις. Κινητός σταθμός των 21 ΟΤΑ πραγματοποιεί μετρήσεις τόσο της ατμοσφαιρικής ρύπανσης όσο και της Η/Μ ακτινοβολίας (κεραίες κινητής τηλεφωνίας). Σε σχέση με τις κεραίες κινητής τηλεφωνίας , θα υπάρχει παρέμβαση από το Δήμο για την απομάκρυνση κάθε παράνομης κεραίας.

1.11.ΑΝΑΠΛΑΣΗ Ο.Τ. 9 ΛΥΚΟΒΡΥΣΗΣ
Ένα μεγάλο υπερτοπικό έργο στο χώρο της Λυκόβρυσης που θα αναβαθμίσει ολόκληρο το Δήμο, βρίσκεται σε φάση εξέλιξης της διαγωνιστικής διαδικασίας μετά τη δημοπράτησή του. Το έργο κόστους, 14.000.000 € θα χρηματοδοτηθεί κατά 70% από την περιφέρεια και 30% από το Δήμο. Το ποσοστό του 30% με την αναμενόμενη έκπτωση και την πιθανή ένταξη τμήματος του έργου στο ΕΣΠΑ, θα απαιτήσει ένα ποσόν που θα καλυφθεί από το ειδικό τέλος και δεν πρόκειται να επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του Δήμου.

2. ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ –ΠΑΙΔΕΙΑ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ – ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

2.1. ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΠΟΛΥΙΑΤΡΕΙΑ: Στελέχωση με γραμματειακή και νοσηλευτική υποστήριξη. Παροχή υπηρεσιών συμβουλευτικού χαρακτήρα και προληπτικής ιατρικής.
Ενημερωτικές εκδηλώσεις για θέματα υγείας. Εθελοντική Αιμοδοσία.

2.2. ΚΑΠΗ: Διατήρηση και αναβάθμιση του θεσμού των ΚΑΠΗ με παροχές στα πλαίσια του σημερινού οικονομικού περιβάλλοντος. Εξεύρεση χρηματοδότησης για την κατασκευή ΚΑΠΗ ΛΥΚΟΒΡΥΣΗΣ. Επικαιροποίηση της μελέτης για κατασκευή ΚΑΠΗ Κ.ΠΕΥΚΗΣ, έκδοση οικοδομικής άδειας και εξεύρεση χρηματοδότησης για κατασκευή.

2.3. ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ: Βελτίωση των υποδομών των παιδικών σταθμών. Συνέχιση της ενίσχυσης των γονέων μέσω του προγράμματος «Εναρμόνιση Επαγγελματικής και Κοινωνικής Ζωής». Μελέτη και εξεύρεση χρηματοδότησης μέσω ΕΣΠΑ για βρεφικό σταθμό.
Συνέχιση του προγράμματος καλοκαιρινή δημιουργική απασχόληση για παιδιά 5-12 ετών.

2.4. ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ ΑΣΤΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ
Εξεύρεση χώρου για κατασκευή μέσω ΕΣΠΑ, αστικού τύπου Κέντρου Υγείας, που θα καλύπτει έκτακτα περιστατικά και την πρωτοβάθμια περίθαλψη. Αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρουν Νοσοκομεία γειτονικών περιοχών (ΚΑΤ, ΑΓ. ΟΛΓΑ, ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ) για την εξυπηρέτηση των πολιτών.

2.5. ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΟ – ΔΩΡΕΑΝ ΣΙΤΙΣΗ ΣΕ ΑΠΟΡΟΥΣ
Δημιουργία Κοινωνικού Παντοπωλείου. Δύο φορές ή περισσότερες την εβδομάδα δωρεάν σίτιση απόρων σε χώρους που διαθέτουν και οι Ιεροί Ναοί του Δήμου.

2.6. ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ-ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟ
Συνέχιση του προγράμματος για ηλικιωμένους και ΑΜΕΑ μέσω χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ. «Μίσθωση Ασθενοφόρου».

2.7. ΜΕΙΩΜΕΝΑ ΤΕΛΗ ΚΑΙ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΣΕ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ ΚΑΙ ΑΜΕΑ: Πολιτική μειωμένων δημοτικών τελών και συνδρομών σε δραστηριότητες του Δήμου για πολύτεκνους και ΑΜΕΑ.

2.8. ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
Η δημιουργία Κοινωνικής Υπηρεσίας και η στελέχωσή της είναι πρώτης προτεραιότητας.

2.9. ΚΕΝΤΡΟ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΝΗΛΙΚΩΝ, ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΟΙ ΑΣΘΕΝΕΙΣ.
Δημιουργία πρωτοβάθμιας προληπτικής μονάδας ψυχικής υγείας σε συνεργασία με το ΕΣΥ. Συνεργασία με το Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο στη Λυκόβρυση. Ενθάρρυνση των εξαρτημένων ασθενών για λήψη βοήθειας από το ΟΚΑΝΑ και άλλες θεραπευτικές κοινότητες. Διασπορά του ΟΚΑΝΑ εκτός των νοσοκομείων και σε άλλες μονάδες Πρωτοβάθμιας περίθαλψης. Ενημέρωση των πολιτών.

2.10. ΠΑΙΔΕΙΑ

2.10.1. ΣΧΟΛΕΙΑ: Επισκευή – Συντήρηση υφιστάμενων σχολικών μονάδων και κυλικείων. Προσθήκη 4 σχολικών αιθουσών στο Γ΄Δημοτικό Πεύκης και ανέγερση νέου Δημοτικού Σχολείου στη Λυκόβρυση και τη Πεύκη. Κατασκευή 2-3 Νηπιαγωγείων στη Λυκόβρυση και τη Πεύκη για την κάλυψη αναγκών για τα προνήπια. Χαρακτηρισμός χώρων για μελλοντικές ανάγκες σε σχολεία Β΄θμιας εκπαίδευσης, στα πλαίσια αναθεώρησης του ΓΠΣ Πεύκης, που άρχισαν να διαφαίνονται.

2.10.2. ΝΕΟΛΑΙΑ
Ενθάρρυνση της συμμετοχής της νεολαίας σε εξωστρεφείς δραστηριότητες με τη δημιουργία «Κέντρου Πληροφόρησης Νέων» με αξιοποίηση χώρου στη Λυκόβρυση. Διενέργειας σχολικών αγώνων. Δημιουργίας και άλλων αθλητικών υποδομών. Διοργάνωση πολιτιστικών – ψυχαγωγικών εκδηλώσεων με τη συμμετοχή νέων. Προβολή θετικών και δημιουργικών προτύπων.

2.10.3. ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Εκτός των εργασιών μόνωσης που συντελούνται στο ¨ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ¨, απαιτείται γενικότερη συντήρηση και ανάπλασή του. Σοβαρή εξέταση της προοπτικής μεταφοράς στο ¨ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ¨ του Λαογραφικού Μουσείου.
Επισκευή – συντήρηση υπαρχουσών υποδομών.
Δημιουργία θερινού Κινηματογράφου ή προβολών DVD σε κινητή οθόνη σε υπαίθριος χώρους το καλοκαίρι.
Σε ότι αφορά τις εκδηλώσεις λόγου, μπορεί να περιλαμβάνουν θέματα ιστορικά , πολιτικά λογοτεχνικά, κοινωνικά κ.λ.π. με διακεκριμένους ομιλητές. Η στήριξη της λειτουργίας του Δημοτικού Ωδείου με αύξηση των μαθητών, με τη δημιουργία τμήματος παραδοσιακής – λαϊκής μουσικής, η θέσπιση ετήσιου καλλιτεχνικού φεστιβάλ του Δήμου, η διατήρηση και αύξηση των θεατρικών ομάδων, των ομάδων χορού, των εικαστικών τμημάτων και όλων γενικά των δραστηριοτήτων του Δήμου στο χώρο του Πολιτισμού.
Με εξεύρεση χορηγιών, εξαιρετικής σημασίας θα ήταν η δημιουργία υπαίθριου Συμποσίου Γλυπτικής σε ανοιχτούς χώρους του Δήμου.
Απαραίτητη είναι η έκδοση λευκωμάτων με την διαχρονική πορεία της Πεύκης και της Λυκόβρυσης, αξιοποιώντας ένα τεράστιο όγκο δουλειάς που έχει ήδη γίνει.
Η ενημέρωση και η συμμετοχή των πολιτών είναι μεγάλης προτεραιότητας.
2.10.4. ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

2.10.4. 1. ΥΠΟΔΟΜΕΣ: Οι υπάρχουσες υποδομές του Δήμου πρέπει να συντηρούνται (Στάδιο Πεύκης, Διαδημοτικό Γήπεδο Λυκόβρυσης – Μεταμόρφωσης, Κλειστά Γυμναστήρια Πεύκης, (Γυμναστήριο – Μπαλόνι), γήπεδα μπάσκετ ανοιχτά, γήπεδα τένις, κλειστός Πολυχώρος Λυκόβρυσης, Δημοτικό Γυμναστήριο με όργανα γυμναστικής στη Λυκόβρυση), δημοτική πισίνα Πεύκης. Ήδη έγιναν οι συντηρήσεις στους χλοοτάπητες των δύο γηπέδων και η συντήρηση της πισίνας.
Η ανέγερση Κλειστού Γυμναστηρίου στη Λυκόβρυση, (η αποπεράτωση του ημιτελούς ή η κατασκευή νέου σε άλλο χώρο) και η κατασκευή πισίνας ενηλίκων και παιδιών στο Ο.Τ. 9 στη Λυκόβρυση (είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός) κρίνονται απολύτως αναγκαίες. Υδροδότηση των κολυμβητηρίων εκτός ΕΥΔΑΠ και η θέρμανση τους από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, είναι αναγκαίες για τη μείωση του λειτουργικού κόστους. Η εξεύρεση χρηματοδότησης για την ανάπλαση (που έχει δημοπρατηθεί) του Διαδημοτικού Γηπέδου Λυκόβρυσης – Μεταμόρφωσης είναι απολύτως αναγκαία.

2.10.4.2. ΑΘΛΗΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ
Η ενίσχυση των ανεξάρτητων αθλητικών συλλόγων δεν είναι μόνο οικονομική (που είναι εκ των πραγμάτων περιορισμένη) , βασίζεται στη εκχώρηση χρήσης των αθλητικών υποδομών του Δήμου στους συλλόγους και στις δαπάνες καθαριότητας και συντήρησης αυτών των χώρων.

2.10.4. 3. ΑΓΩΝΕΣ ΤΟΥΡΝΟΥΑ
Ο Δήμος ευνοεί τη διενέργεια αγώνων μεταξύ συλλόγων του Δήμου, μεταξύ σχολικών ομάδων, στο ποδόσφαιρο, στο βόλεϊ, στο μπάσκετ, στη κολύμβηση, στο χόκεϊ, στο τένις, κλπ.

2.10.4.4. ΝΕΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
Η ανέγερση και άλλου κλειστού Γυμναστηρίου θα διευκολύνει τη δημιουργία νέων αθλητικών τμημάτων.

2.10.4.5. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΑΖΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Σε συνεργασία με την Γ.Γ. Αθλητισμού , επιδιώκεται κάθε χρόνο η πρόσληψη γυμναστών για προγράμματα γυμναστικής και άλλων αγωνισμάτων.

3. ΤΟΠΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ – ΕΡΓΑΣΙΑ

3.1. ΕΡΓΑΣΙΑ

Η επανένταξη και επέκταση του γραφείου Εργασίας, είναι πρώτης προτεραιότητας, σε συνθήκες υψηλότατης ανεργίας. Συνεργασία με τα όμορα παραρτήματα του ΟΑΕΔ. Αξιοποίηση όλων των επιδοτούμενων προγραμμάτων εργασίας, για την ανακούφιση των ανέργων και την ενίσχυση των λειτουργιών του Δήμου και την συντήρηση του Περιβάλλοντος και των υποδομών.

3.2. ΕΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ

Συνέχιση των προγραμμάτων ΚΕΚ, μέσω δαπανών της περιφέρειας. Ένταξη στα προγράμματα ¨Δια Βίου Μάθησης¨ του Υπουργείου Παιδείας που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ. Έχει ήδη υποβληθεί αίτημα για 21 θεματικά πεδία που θα καλύψουν αιτήσεις δημοτών που υπερβαίνουν τις 500.

4. ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΗΜΟΥ

4.1 ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Εγκατάσταση και πιστοποίηση συστημάτων με της απαιτήσεις ISO 9001:2000

4.2. ΑΜΦΙΔΡΟΜΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σύστημα e-voting μέσω της ιστοσελίδας του Δήμου για κρίσιμα θέματα. Διαβούλευση με τους φορείς μέσω της αντίστοιχης Επιτροπής.
Συζήτηση με τους Πολίτες κατά γειτονιές. Δημόσια συζήτηση, παρουσία πολιτών μεταξύ Δημοτικής Αρχής και Δημοτικών Παρατάξεων.
– Στελέχωση γραφείου Τύπου και αναβάθμισης του SITE του Δήμου.

4.3. ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ
Ανάρτηση όλων των αποφάσεων στο «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» που προβλέπονται και όσων δεν προβλέπονται. Ανάρτηση της δήλωσης του οικονομικού έτους των μελών της Δημοτικής Αρχής, όλων των Δημοτικών και τοπικών Συμβούλων και των επικεφαλής Δημοτικών Παρατάξεων.

4.4. ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ
Σύστημα ελέγχου και αξιολόγησης των υπηρεσιών και των υπαλλήλων του Δήμου και των ΝΠΔΔ. Συμμετοχή του προσωπικού σε εκπαιδευτικά σεμινάρια. Προμήθεια σύγχρονου μηχανολογικού εξοπλισμού.

4.5. ΚΕΠ-ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΥΓΚΛΙΣΗ – ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ
Η ενοποίηση των ΚΕΠ Πεύκης και Λυκόβρυσης σε κεντρικό σημείο στα όρια των δύο Δήμων, θα δώσει τη δυνατότητα λειτουργίας πρωί και απόγευμα και Σάββατο πρωί ενώ θα έχει τη δυνατότητα το ενιαίο ΚΕΠ να εξυπηρετεί ουσιαστικά περισσότερους πολίτες.
Η εκπόνηση μελέτης για την εγκατάσταση ασύρματων ευρυζωνικών δικτύων θα απογείωση την ψηφιακή σύγκλιση και την δυνατότητα συμμετοχής των πολιτών στα τοπικά ζητήματα. Ταυτόχρονα θα ανακουφίσει χιλιάδες νοικοκυριά από τις ακριβές συνδρομές στις εταιρείες διαδικτύου.

4.6. ΕΣΟΔΑ – ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ /ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΧΡΕΟΥΣ
Η κατάταξη του Δήμου στους 24 πιο χρεωμένους Δήμους της Ελλάδας (στη 14η Θέση ), κατάσταση που οφείλεται στο υπέρογκο χρέος του πρώην Δήμου Πεύκης, χρέος που αυξήθηκε στην προηγούμενη τετραετία σε ποσοστό που αγγίζει το 70% , καθιστά αναγκαία τη λήψη μέτρων.
Μέτρα που εστιάζονται στην:
– Περιστολή των δαπανών με εξάλειψη των αλόγιστων δαπανών και της σπατάλης.
– Αύξηση των εσόδων του Δήμου (ΤΑΠ, Επαγγελματικοί χώροι μη δηλωμένοι, διαφήμισης, αναπροσαρμογή δημοτικών τελών).
– Εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δήμου μέσω δανείου από το Ταμείο παρακαταθηκών και Δανείων για την αποφυγή τόκων υπερημερίας.
– Πρόσληψη συμβούλου για ένταξη σε προγράμματα με την κατάρτιση αιτήσεων γι΄αυτά τα προγράμματα.
– Οικονομίες κλίμακας, όπως μπορούν να προκύπτουν από την συνένωση των δύο Δήμων. Μείωση των ενοικίων 20%, μεταφορά υπηρεσιών σε ιδιόκτητους χώρους.
– Κανένα έργο πλην των απαραίτητων έργων συντήρησης υποδομών- με ίδιους πόρους. Ένταξη των ζωτικών έργων του Δήμου στο ΕΣΠΑ. Χρηματοδότηση αθλητικών και κοινωνικών λειτουργιών του Δήμου από την Κεντρική Διοίκηση, τη Περιφέρεια, το ΕΣΠΑ. Ούτως ή άλλως δεν επιτρέπεται η χρήση « Ίδιων» πόρων από τον Ν. 3852/10.
– Είσπραξη απαιτήσεων Δήμου – Δημοτική Ενημερότητα.
– Παρακολούθηση συστηματικά της εκτέλεσης του προϋπολογισμού Εφαρμογής συστήματος κοστολόγησης με χρήση της αναλυτικής λογιστικής.
– Αναχρηματοδότηση όπου είναι δυνατόν των δανειακών υποχρεώσεων του Δήμου (Επιμήκυνση) που όμως είναι περιορισμένης δυνατότητας.

ΚΛΕΙΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ ΛΥΚΟΒΡΥΣΗΣ

Ιστορικό: Το 1994 εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση για ανέγερση κλειστού Γυμναστηρίου στη Λυκόβρυση. Δεν υπήρχε όμως εξασφαλισμένος χώρος για την ανέγερσή του. Προτάθηκαν δύο λύσεις. Η πρώτη λύση αφορούσε αγορά χώρου στο ΒΙΟΠΑ Λυκόβρυσης της Δημοτικής Αρχής (κ. Σκαμάκης), η δεύτερη αφορούσε ανέγερση στο χώρο της σημερινής πλατείας Ελευθερίας στο 2ο Δημοτικό Λυκόβρυσης της μειοψηφίας (κ. Κωνσταντινίδης). Επικράτησε η 1η λύση και αγοράστηκε χώρος 5 στρεμμάτων στο ΒΙΟΠΑ-Λυκόβρυσης.

Φορέας υλοποίησης του έργου ήταν ο Δήμος Λυκόβρυσης, που δεν διέθετε Τεχνική Υπηρεσία και η κατασκευή του έργου με ευθύνη της Γ.Γ.Α., γινόταν από την Τ.Υ.Δ.Κ. της Περιφέρειας Αττικής. Κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου το οποίο βρισκόταν στο στάδιο που βρίσκεται και σήμερα, έγινε καταγγελία για την έλλειψη οικοδομικής άδειας του έργου. Η έλλειψη οικοδομικής αδείας, συνήθης πρακτική σε πολλά γυμναστήρια της χώρας, επέφερε αναστολή εργασιών, έναρξη διαδικασιών οικοδομικής άδειας και πρόστιμο στο Δήμο Λυκόβρυσης 250.000€ από την Πολεοδομία.

Η έκδοση της οικοδομικής άδειας ήταν όμως αδύνατη γιατί εντός των ΒΙΟΠΑ όπως θεσπίστηκαν, ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΝ οι αθλητικές εγκαταστάσεις. Χρειαζόταν λοιπόν η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος που να επιτρέπει την ανέγερση του Κλειστού Γυμναστηρίου στο συγκεκριμένο χώρο. Το πρόστιμο είχε ήδη βεβαιωθεί στη Δ.Ο.Υ. Αμαρουσίου και το 2003 είχε φτάσει στο ποσό των 500.000€.

Ο κατασκευαστής (υπεργολάβος του αναδόχου), το 2003 παρουσίασε στη νέα Δημοτική Αρχή (Φωκιανός) τα προβλήματα της συνέχισης της κατασκευής του κτιρίου που σχετίζονταν με κλοπή υλικών, βανδαλισμούς του έργου, οφειλές του υπεργολάβου και αναγκαιότητα έκδοσης νέας οικοδομικής άδειας. Η νέα οικοδομική άδεια θα έπρεπε να εκδοθεί σε αντικατάσταση της νεοεκδοθείσας άδειας, που όμως αφορούσε διαφορετικό κτίριο από το κατασκευαζόμενο. Έτσι ο Δήμος Λυκόβρυσης, υπό την εποπτεία της ΤΥΔΚ της Περιφέρειας ξεκίνησε τις διαδικασίες έκδοσης νέας οικοδομικής άδειας. Όταν ολοκληρώνονταν οι διαδικασίες της νέας αδείας, ο υπεργολάβος εμφάνισε σοβαρά οικονομικά προβλήματα, τα οποία πλήρωσε ο αρχικός ανάδοχος. Το επόμενο διάστημα ο κατασκευαστής εξαφανίστηκε (πιθανόν απεβίωσε) και ο αρχικός ανάδοχος, ήταν απρόθυμος να ολοκληρώσει το έργο, ενώ ήταν εξαιρετικά δυσεύρετος. Παράλληλα η ΤΥΔΚ της Περιφέρειας Αττικής δεν προχωρούσε (;) τις διαδικασίες ελέγχου της δημιουργηθείσας κατάστασης για την ολοκλήρωση του έργου ή τη λύση της σύμβασης. Όλο αυτό το διάστημα ο Δήμος Λυκόβρυσης δεν είχε θεσμοθετημένη Τεχνική Υπηρεσία που θα αναλάμβανε την υπόθεση του έργου. Το 2010 μεταφέρθηκε ο φάκελος του έργου από την ΤΥΔΚ στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Λυκόβρυσης.

Πρόστιμο: Ο Δήμος Λυκόβρυσης με βάση διάταγμα διακανονισμού χρεών στο Δημόσιο, απαλλάχθηκε από τις προσαυξήσεις του προστίμου του Κλειστού Γυμναστηρίου και καταβάλλοντας 250.000€ στη Δ.Ο.Υ. Αμαρουσίου, εξόφλησε ένα απολύτως άδικο πρόστιμο. Το πρόστιμο επιβλήθηκε από την Πολεοδομία Αθηνών στον Δήμο κατόπιν καταγγελίας βιομηχανίας της περιοχής που βρισκόταν σε αντιδικία με το Δήμο για κατάληψη ρέματος (κατά προφορική ομολογία του ιδιοκτήτη της εταιρίας).

Παρούσα κατάσταση: Σήμερα ο Δήμος επιδιώκει τη λύση της σύμβασης με τον ανάδοχο. Ήδη έχει συνταχθεί από τη Νομική Υπηρεσία του Δήμου προσφυγή για την λύση της σύμβασης. Αφού λυθεί η σύμβαση θα πρέπει να αποφασιστεί ποια επιλογή είναι η καλύτερη για το Δήμο.

Οι πιθανές επιλογές είναι:
– Αποπεράτωση του Κλειστού
– Διατήρηση του Κλειστού για άλλες χρήσεις
– Πώληση του Κλειστού και κατασκευή νέου σε άλλο χώρο (Β218, ΑΓΕΤ, Ο.Τ. 29, 30, 31)

ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΛΥΚΟΒΡΥΣΗΣ-ΠΕΥΚΗΣ

Προβλέπεται η κατασκευή Κέντρου Υγείας Αστικού Τύπου στο Δήμο Λυκόβρυσης-Πεύκης, η κατασκευή του οποίου μπορεί να γίνει με πόρους του ΕΣΠΑ και η λειτουργία του να γίνεται στα πλαίσια του ΕΣΥ.

Απαιτείται εξεύρεση χώρου στη Λυκόβρυση ή την Πεύκη για την κατασκευή του έργου.

Στην Πεύκη:
– Χώρος στα όρια με την Λυκόβρυση (π.χ. Πουρνάρας)
– Αγορά χώρου στην Κ. Πεύκη
– Αγορά χώρου στην Α. Πεύκη

Στην Λυκόβρυση:
– Παραχώρηση χώρου στο Β218 της ΚΕΔ (Υπουργείο Γεωργίας – ΕΘΙΑΓΕ)
– Ο.Τ. 64 (Οικόπεδο Παχή ιδιοκτησίας πρώην Δήμου Λυκόβρυσης)

ΣΧΟΛΕΙΑ

Στη Λυκόβρυση
Ανέγερση 6/θέσιου Δημοτικού Σχολείου (3ο) και 2/θέσιου Νηπιαγωγείου (Κλασικό και ολοήμερο – 1ο), πιθανές θέσεις:
– Ο.Τ. 29, 30, 31 (απαιτείται απαλλοτρίωση των χώρων που είναι χαρακτηρισμένοι από το κεντρικό ΣΧΟΠ)
– Β 218 ΚΕΔ (παραχώρηση χώρου)
– Ο.Τ. 17 (Ηλιακό Χωριό)

Υπάρχουν επίσης χώροι χαρακτηρισμένοι για Δημοτικό, Λύκειο στο υπό έγκριση ΓΠΣ της Λυκόβρυσης.

Στην Πεύκη:
Απαιτούνται 4 αίθουσες στο 3ο Δημοτικό Σχολείο, 4 αίθουσες στο 4ο Δημοτικό, 1 αίθουσα στο 1ο Δημοτικό, 1-2 Νηπιαγωγεία στην Κάτω Πεύκη, 1-2 Νηπιαγωγεία στην Άνω Πεύκη. Σήμερα ελάχιστα προνήπια εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία της Πεύκης, με συνέπεια να καταλαμβάνονται θέσεις μικρότερων παιδιών από προνήπια και να επιβαρύνονται οι οικογένειες.

Το 2ο Γυμνάσιο ζητεί 2 αίθουσες. Πιθανές θέσεις:
– Ο.Τ. 17 (Ηλιακό Χωριό) Δημοτικό Νηπιαγωγείο στον χώρο του ΟΣΚ που είναι ιδιοκτησία του και χαρακτηρισμένο.
– Άνδρου και Θεσσαλονίκης: για Νηπιαγωγείο που ακόμη δεν είναι ο χώρος χαρακτηρισμένος από το ΣΧΟΠ και φυσικά δεν είναι απαλλοτριωμένος. Ο ίδιος χώρος θα μπορούσε να χαρακτηριστεί χώρος για Γυμνάσιο.
– Σωκράτους 2 (Ελ. Βενιζέλου και Υψηλάντου): κατασκευή Νηπιαγωγείου με αξιοποίηση του χώρου, σε συνεργασία με την εκκλησία.

Χρήματα για απαλλοτριώσεις σχολικών χώρων ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΥΘΕΝΑ.

– Προσθήκη 4 αιθουσών στο χώρο του 3ου Δημοτικού.
– Ανάπλαση 5ου Νηπιαγωγείου

Οι δύο τελευταίες προσθήκες θα ενταχθούν στο ΕΣΠΑ από τον ΟΣΚ, στον οποίο κατατίθεται η μελέτη του Δήμου.

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply