Σημαντική αύξηση του δείκτη καταναλωτικού κλίματος της Ευρώπης, σύμφωνα με μελέτη

0
22

epa05400592 Customers gather at a clothing shop in Tokyo, Japan, 01 July 2016. The Japanese government announced that consumer price index (CPI) dropped by 0.4 percent in May from a year earlier, marking the third month of decline, as well as the sharpest decline in more than three years.  EPA/FRANCK ROBICHON

Σημαντική αύξηση του δείκτη καταναλωτικού κλίματος της Ευρώπης διαπιστώνει μελέτη της GfK Consumer Climate Europe για το δεύτερο τρίμηνο του 2016.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης, «κατά το δεύτερο τρίμηνο, στα ΜΜΕ κυριάρχησαν, κυρίως, θέματα για συγκεκριμένες χώρες. Ως αποτέλεσμα, οι δείκτες οικονομικών και εισοδηματικών προσδοκιών, καθώς και πρόθεσης αγορών στις διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, ποικίλλουν. Σε γενικές γραμμές, όμως, το καταναλωτικό κλίμα για την Ευρώπη των 28 παρουσίασε σημαντική αύξηση μεταξύ Μαρτίου και Ιουνίου 2016. Συγκεκριμένα, αυξήθηκε κατά 4,1 μονάδες, φτάνοντας τις 13,1 μονάδες».

Τον Ιούνιο, όπως αναφέρεται στη μελέτη, στην κορυφή της ημερήσιας διάταξης βρέθηκε το βρετανικό δημοψήφισμα σχετικά με την παραμονή της χώρας στην ΕΕ. «Η απόφαση των Βρετανών δεν έχει επηρεάσει ακόμα την παρούσα έρευνα, λόγω του ότι είχε ήδη ολοκληρωθεί πριν τις 23 Ιουνίου, δηλαδή την ημερομηνία του δημοψηφίσματος.

Ωστόσο, η αβεβαιότητα που επικρατεί, αυτήν τη στιγμή, στις χρηματοπιστωτικές αγορές, αναμένεται να επηρεάσει τους Ευρωπαίους καταναλωτές. Ο βαθμός στον οποίο θα επηρεάσει η απόφαση αυτή το καταναλωτικό κλίμα σε κάθε χώρα κατά τους επόμενους μήνες, εξαρτάται, επίσης, από το μέγεθος των δημοσιονομικών επιπτώσεων, από το πώς θα εξελιχθούν οι συζητήσεις εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από το πώς οικονομικά επηρεάζει την κάθε χώρα το Brexit», επισημαίνεται.

ΠΗΓΗ:ΑΠΕ

Leave a reply