Συνεχίζονται τα οπτικοακουστικά σεμινάρια Ιστορίας Τέχνης στο Πνευματικό Κέντρο του Αγίου Στεφάνου

0
164

Τα οπτικοακουστικά σεμινάρια Ιστορίας Τέχνης συνεχίζονται στο Πνευματικό Κέντρο του Αγίου Στεφάνου, από την Ιστορικό Τέχνης και Δημοσιογράφο Βασιλίκα Σαριλάκη.
Σημειώνεται ότι τσα σεμινάρια είναι δωρεάν και παρέχεται βεβαίωση παρακολούθησης σπουδών.
Αυτή την Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2020, το μάθημα θα αφορά σε ενημέρωση και σχολιασμό αναφορικά με τις σημαντικότερες εκθέσεις του 2020 παγκοσμίως.
Το 2019 ήταν μια χρονιά αφιερωμένη στην ζωή και το έργο πολύ σημαντικών προσωπικοτήτων της τέχνης. Μια απο τις σημαντικότερες εκθέσεις ήταν η έκθεση-αφιέρωμα για τα 350 χρόνια από τον θάνατο του Rembrand “All the Rembrandts in the Rijksmuseum,” που έγινε στο Άμστερνταμ. Η άλλη σημαντικότερη έκθεση του 2019 ήταν η ιστορικής σημασίας έκθεση που έγινε στο Λούβρο για το έργο του Leonardo da Vinci. Πραγματοποιήθηκε επίσης ένα αφιέρωμα- ανασκόπηση που γιόρτασε με πολλές εκθέσεις ανά τον κόσμο τα 100 χρόνια από την ίδρυση της σχολής και του ρεύματος Bauhaus που ήταν τόσο καθοριστικό τόσο για την ζωγραφική όσο και για το design αλλά και την αρχιτεκτονική και τις εφαρμοσμένες τέχνες του 20ου αιώνα. Και φυσικά έλαβε χώρα και η Biennale της Βενετίας.
Το 2020 θα πραγματοποιηθούν και πάλι σημαντικές εκθέσεις και επετειακά αφιερώματα σε μεγάλες προσωπικότητες της τέχνης αλλά και νέες εκθέσεις που προσπαθούν να εμβαθύνουν τόσο στην Ιστορία Τέχνης όσο και στη σύγχρονη τέχνη. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι φέτος θα είναι μια “φεμινιστική χρονιά” τέχνης αφού παρουσιάζονται αρκετές σημαντικές γυναίκες και φεμινίστριες ξεκινώντας από τον 17ο αιώνα, όπως την Artemisia Gentileschi αλλά και τη χρυσή πρωτοπορία των ’60s μέχρι σήμερα.
Θα ακολουθήσει η ζωή και το έργο του Paul Cezanne, ενός απο τους πλέον καθοριστικούς και πρωτοπόρους καλλιτέχνες του 20ού αιώνα. Ο Paul Cezanne ήταν επίσης ένας από τους μεγαλύτερους εκπροσώπους της ευρωπαϊκής ζωγραφικής. Έμεινε στην Ιστορία για τα γαλαζοπράσινα τοπία του, για τον ρομαντισμό του και τις αξεπέραστες νεκρές φύσεις του. Άφησε πίσω του μια μεγάλη καλλιτεχνική επιρροή σε πολλούς ζωγράφους και κυρίως στον Μπρακ και τον Πικάσο δλδ τους κατεξοχήν κυβιστές και δικαίωσε τόσο τον δάσκαλό του, τον Πισαρό, όσο και τον εαυτό του που όταν πρωτοήρθε στο Παρίσι είχε δηλώσει: «Θα κατακτήσω το Παρίσι με ένα μήλο!». Τελικά κατέκτησε όλον τον κόσμο!

Leave a reply