Έκθεση Καναδών καλλιτεχνών «Ανοιχτοί Ορίζοντες» στην Τήνο

Απο τον στις Ιούλιος 24, 2017

unnamedΗ Πρεσβεία του Καναδά στην Αθήνα γιορτάζει την 150η επέτειο της Καναδικής Συνομοσπονδίας και 75 χρόνια από την σύναψη διπλωματικών σχέσεων μεταξύ του Καναδά και της Ελλάδας με την σημαντική έκθεση σύγχρονης τέχνης «Ανοιχτοί Ορίζοντες» στο Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού στην Τήνο 1-20 Αυγούστου 2017.

Μια μεγάλη έκθεση για να γιορτάσουμε δύο σημαδιακές επετείους.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

 

Ανοιχτοί Ορίζοντες, μια Έκθεση

Τοποθεσία: Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού, Τήνος, Ελλάδα

Διάρκεια: 1-20 Αυγούστου, 2017

Εγκαίνια: 1η Αυγούστου, 2017 και ώρα 20.00 (παρουσία των καναδών καλλιτεχνών)

Συμμετέχοντες Καλλιτέχνες: Ron Moppett, Allyson Glenn και Colleen Heslin

Επιμελήτρια: Δρ. Κατερίνα Πιζάνια

Σκοπός της έκθεσης Ανοιχτοί Ορίζοντες είναι να συστήσει στο ελληνικό κοινό το έργο τριών διεθνώς καταξιωμένων Καναδών καλλιτεχνών: του Ron Moppett, της Allyson Glenn και της Colleen Heslin.

Και οι τρεις καλλιτέχνες βρίσκονται στο προσκήνιο της καλλιτεχνικής κοινότητας του Καναδά. Προχωρούν πέρα από τα προδιαγεγραμμένα όρια και ιεραρχίες της τέχνης, γεγονός που είναι εμφανές στον τρόπο με τον οποίο το κοινό ανταποκρίνεται στις πολυβραβευμένες εικαστικές τους πρακτικές. Mε εικαστικά καινοτόμους τρόπους, αναφέρονται στην απεραντοσύνη της φύσης του καναδικού τοπίου και την απεικονίζουν. Προτιμούν να καλύπτουν τον καμβά, μερικές φορές επεκτείνοντας τα έργα στο πάτωμα, δημιουργώντας εγκαταστάσεις, δυνατές καλλιτεχνικά, που αφηγούνται ιστορίες ενός κόσμου σε κατάσταση ρευστότητας – έργα που μπορούν να αντισταθούν, αλλά και να αναμετρηθούν με τις προκλήσεις της θάλασσας του Αιγαίου – τον απέραντο γαλάζιο ορίζοντα, το άπλετο φως, και πάνω απ’ όλα, τις μυριάδες ιστορίες, που έχουν θαφτεί στο βάθος της και έχουν ξεβραστεί στις ακτές της.https://gallery.mailchimp.com/f647ab131e9e7d70abee20ae8/images/083a4318-7d37-494e-bcfb-ba96b8321f74.jpg

https://gallery.mailchimp.com/f647ab131e9e7d70abee20ae8/images/af09dc2b-2229-4450-8d4c-1855f03dd669.jpg

https://gallery.mailchimp.com/f647ab131e9e7d70abee20ae8/images/cbec8c66-1277-4523-b0cc-be7147a61a54.jpg

Η Allyson Glenn είναι το ίδιο τολμηρή στις επιλογές των χρωμάτων, τη δυνατή πινελιά, την παχιά και γρήγορη απόθεση του χρώματος και της ευαισθησίας στον καμβά, με ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα προβλήματα που σχετίζονται με την καταστροφή του περιβάλλοντος. Για άλλη μια φορά, κάνει παραστατική ζωγραφική, που είναι απόλαυση να την αντικρίζει κανείς. Συνεχίζει τη μακρά παράδοση της τέχνης της τοπιογραφίας που αποδίδει τα λιβάδια με μια σύγχρονη παραλλαγή× και παρόλο που απεικονίζει ερείπια τοπίων, στη θέαση των έργων της, οι θεατές βιώνουν στιγμές εξαιρετικής ομορφιάς, που τους προτρέπουν να γνωρίσουν και να κατανοήσουν την τωρινή οικολογική κρίση.
Images courtesy of the artist and Barbara Reimer
Ιστορικό

Τόσο ο Καναδάς, όσο και η Ελλάδα, έγιναν έθνη κατά τη διάρκεια του δεκάτου ενάτου αιώνα× και οι δύο χώρες, επανέκτησαν από το ιστορικό τους παρελθόν το “ηρωικό” στοιχείο στους ανθρώπους και τα εθνικά τους τοπία× και οι δύο εισήγαγαν έννοιες περί τέχνης και των θεσμών της από την Δυτική Ευρώπη. Και στις δύο χώρες, η ζωγραφική και η γλυπτική συνέβαλαν ευρέως στη διαμόρφωση της μοντέρνας ιδέας της ανεξαρτησίας, και από τον δέκατο ένατο αιώνα, και οι δύο χώρες είχαν παράλληλες εμπειρίες στην προσπάθειά τους να κατανοήσουν και να λύσουν το θέμα της “Καναδικότητας” και αντιστοίχως, της “Ελληνικότητας” της τέχνης και των καλλιτεχνών. Στο πλαίσιο των εορτασμών του 2017, είναι αντιπαραγωγικό να εξακολουθούμε να αναζητάμε εκείνο που είναι καθαρά ηρωικό και εθνικό× κάτι τέτοιο θα ενίσχυε τις παγκόσμιες πρακτικές αποκλεισμού, στις οποίες γινόμαστε μάρτυρες καθημερινά. Πρακτικές που μας έχουν φτάσει στο κοινωνικό, πολιτικό και οικονομικό χάος που έχει επηρεάσει την καθημερινή ζωή σε όλη την υφήλιο την τελευταία δεκαετία. Στην παρούσα ιστορική διασταύρωση, η τέχνη που διερευνά επίκαιρα θέματα μέσα από προσωπικές ιστορίες, μπορεί να γίνει το κοινό έδαφος, το θεμέλιο, για παραγωγικές πολιτισμικές ανταλλαγές μεταξύ Καναδών καλλιτεχνών και ελληνικού φιλότεχνου κοινού.

Η Τήνος

Η Τήνος είναι το νησί που προσέφερε στην Ελλάδα τους “πατέρες” της στη ζωγραφική και τη γλυπτική. Η ιστορία του φτάνει τόσο πίσω στο παρελθόν, μέχρι τους Νεολιθικούς χρόνους, και έχει συσχετιστεί με τον Ποσειδώνα, τον θεό της θάλασσας, και τον Αίολο, τον θεό των ανέμων× έχει συσχετιστεί, επίσης, και με τη Δήμητρα και τον Διόνυσο. Οι Βενετοί εισέβαλαν στην Τήνο το 1207, και από τότε, οι Τήνιοι γίνονταν μαρμαροτεχνίτες και απασχολούνταν επαγγελματικά για αιώνες στη Δυτική Ευρώπη, στον τομέα της αρχιτεκτονικής των δημόσιων κτιρίων. Γι’ αυτό το λόγο είχαν πλούτη και πρόσβαση στο εξωτερικό. Οι Τήνιοι ζωγράφοι και γλύπτες έπαιξαν σημαντικό ρόλο ως δάσκαλοι στο Μόναχο, τη Γερμανία, το Παρίσι και εν τέλει στην Ελλάδα, ύστερα από την χειραφέτησή της από τους Οθωμανούς. Εδώ, έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην ίδρυση της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών Αθηνών. Μεταξύ των φημισμένων Τηνίων καλλιτεχνών συγκαταλέγονται οι ζωγράφοι Νικόλαος Γύζης και Νικηφόρος Λύτρας και ο γλύπτης Γιαννούλης Χαλεπάς. Το Αρχαιολογικό Μουσείο της Τήνου, το Μουσείο Μαρμαροτεχνίας (το οποίο εκθέτει έργα αποκλειστικά Τηνίων καλλιτεχνών) και το Μουσείο Κώστα Τσόκλη βρίσκονται  στην Τήνο.

Το Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού ιδρύθηκε (2002) με σκοπό την προώθηση Τηνίων καλλιτεχνών. Στεγάζει τα έργα του Γιαννούλη Χαλεπά (μόνιμη συλλογή), καθώς και μια γκαλερί που φιλοξενεί εγχώριες και διεθνείς περιοδεύουσες εκθέσεις, κυρίως το καλοκαίρι, περίοδο κατά την οποία η Τήνος αποτελεί το σημείο συνάντησης ανθρώπων που ανήκουν στην πνευματική ηγεσία της Ελλάδας. Η Τήνος έχει αποτελέσει το αγαπημένο μέρος διακοπών του φιλοσόφου Κορνήλιου Καστοριάδη και του συγγραφέα Βασίλη Αλεξάκη, για να αναφέρουμε μόνο δύο από τους διάσημους διανοούμενους και καλλιτέχνες που προτιμούν την Τήνο σαν καλοκαιρινό προορισμό. Τον Αύγουστο, το Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού διοργανώνει το Tinos Jazz Festival (Φεστιβάλ Τζαζ της Τήνου) και το Tinos World Music Festival (Φεστιβάλ Μουσικής του Κόσμου της Τήνου).

 

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply