Αύξηση πωλήσεων, εσόδων και κερδών για το BMW Group

0
352

Το BMW Group κατέγραψε άνοδο σε παραδόσεις, έσοδα και κέρδη το τρίτο τρίμηνο, βασίζοντας σταθερά προς την επίτευξη των στόχων του 2019. Τα καθαρά κέρδη του Group σημείωσαν διψήφια αύξηση, με τη αρωγή, εν μέρει, του θετικού προσήμου της προηγούμενης χρονιάς. Επιπλέον, η κερδοφορία συνέχισε να βελτιώνεται κατά τη διάρκεια των πρώτων εννέα μηνών του 2019. Προκειμένου να αντισταθμίσει τις υψηλές δαπάνες για έρευνα & ανάπτυξη και επενδύσεις σε τεχνολογίες του μέλλοντος, το BMW Group εργάζεται ακατάπαυστα για τη βελτίωση της απόδοσης.

«Έχοντας παρέλθει το πρώτο 9μηνο του 2019, βρισκόμαστε σε σωστή πορεία για την επίτευξη των στόχων μας για το σύνολο της χρονιάς», δήλωσε ο Oliver Zipse, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG, στο Μόναχο την Τετάρτη. «Ωστόσο, βλέπουμε το μέλλον μακροπρόθεσμα, αναγνωρίζοντας ότι η μεγαλεπήβολη τεχνολογική μεταμόρφωση είναι μία μεγάλη ευκαιρία για το BMW Group. Είμαι πεπεισμένος ότι το επιχειρηματικό μοντέλο μας μόνο όφελος θα έχει από αυτό. Το όχημα του μέλλοντος, με όλες τις ενσωματωμένες ψηφιακές λειτουργίες του, είναι ένα high-tech προϊόν, η πολυπλοκότητα του οποίου παραμένει ακόμα υποτιμημένη».

Το BMW Group διακρίνει τεράστιες δυνατότητες για το μελλοντικό ρόλο του αυτοκινήτου με φόντο αυτές τις τεχνολογικές εξελίξεις: «Η αποφασιστική μεταμόρφωση συντελείται μέσα στο όχημα. Φέρνουμε τεχνολογικές λύσεις στο δρόμο που διασφαλίζουν ότι το αυτοκίνητο εξακολουθεί να ικανοποιεί τις προσδοκίες και ανάγκες της κοινωνίας προχωρώντας στο μέλλον. Τομείς ιδιαίτερης βαρύτητας είναι η ψηφιακή συνδεσιμότητα και η δημιουργία μιας περιβαλλοντικά συμβατής μετακίνησης», δήλωσε ο Zipse. 

Σημαντική επέκταση της ηλεκτροκίνησης – αύξηση δαπανών για τεχνολογίες του μέλλοντος.

Το BMW Group επεκτείνει σημαντικά τη γκάμα των ηλεκτροκίνητων προϊόντων του. Μέχρι το 2023, η εταιρεία θα έχει 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα στο δρόμο – εκ των οποίων πάνω από τα μισά θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Το ‘κλειδί’ για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο είναι οι ευέλικτες αρχιτεκτονικές οχημάτων και ένα εξίσου ευέλικτο σύστημα παραγωγής που επιτρέπει την κατασκευή ενός μοντέλου σε πλήρως ηλεκτρική, plug-in υβριδική ή συμβατική έκδοση με θερμικό κινητήρα, ώστε να ικανοποιείται άριστα η ζήτηση σε κάθε αντίστοιχη κατηγορία της αγοράς. Μέχρι το 2021, η ζήτηση για ηλεκτροκίνητα οχήματα πιθανόν θα διπλασιαστεί συγκριτικά με το 2019. Στη συνέχεια, το BMW Group εκτιμά ότι θα υπάρξει μία απότομη καμπύλη ανόδου μέχρι το 2025, με τις πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων οχημάτων να αυξάνονται κατά μέσο όρο πάνω από 30% ετησίως.

Ως πρωτοπόρος της ηλεκτροκίνησης, το BMW Group είναι ήδη κορυφαίος προμηθευτής ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Μέχρι τα τέλη του 2021, η εταιρεία στοχεύει να έχει πάνω από ένα εκατομμύριο πλήρως ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά οχήματα στο δρόμο, σε όλο τον κόσμο.

 

Επιταχύνεται το πρόγραμμα των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων.

Στο στάδιο αυτό, το BMW Group θα προσφέρει πέντε πλήρως ηλεκτρικά οχήματα μαζικής παραγωγής. Μαζί με το BMW i 3, η ζήτηση του οποίου έχει αυξηθεί κατά 20% μέχρι στιγμής φέτος, το Νοέμβριο θα ξεκινήσει η παραγωγή του πλήρως ηλεκτρικού MINI* στο εργοστάσιο της Οξφόρδης (Μ. Βρετανία). Εξ άλλου, περισσότεροι από 78.000 πελάτες έχουν εκφράσει έντονο ενδιαφέρον για το MINI ELECTRIC *. Το 2020, η παραγωγή του πλήρως ηλεκτρικού BMW iX 3 θα ξεκινήσει στο εργοστάσιο του Shenyang (Κίνα), και το 2021 θα ακολουθήσει το BMW iNEXT, το οποίο θα κατασκευάζεται στο Dingolfing (Γερμανία). Το BMW i 4 προγραμματίζεται επίσης να μπει στην παραγωγή στο εργοστάσιο του Μονάχου την ίδια χρονιά.

Προετοιμάζοντας το δρόμο για το μέλλον της μετακίνησης, οι δαπάνες για τεχνολογίες του μέλλοντος βρέθηκαν στα ύψη κατά τη διάρκεια της περιόδου αναφοράς. Οι δαπάνες για έρευνα & ανάπτυξη ( R & D ) για το διάστημα των εννέα μηνών ανήλθαν σε 4.24 δισεκ. ευρώ, 9,4% άνοδος από την προηγούμενη χρονιά (3.88 δισεκ. ευρώ). Η αυξανόμενη αναλογία ηλεκτροκίνητων οχημάτων ανεβάζει και τα κόστη παραγωγής. Δυσμενείς συναλλαγματικές ισοτιμίες και υψηλότερες τιμές πρώτων υλών πίεσαν προς τα κάτω τα κέρδη. Επενδύσεις σε ακίνητα, εργοστάσια και εξοπλισμό και λοιπά άυλα περιουσιακά στοιχεία το διάστημα από Ιανουάριο μέχρι Σεπτέμβριο αυξήθηκαν κατά 14,5% στα 3.30 δισεκ. ευρώ (2018: 2.88 δισεκ. ευρώ), κυρίως λόγω της συνέχισης λανσαρισμάτων νέων μοντέλων και του εκσυγχρονισμού των υφιστάμενων δομών των εργοστασίων ώστε να γίνουν πιο ευέλικτα.

 

Έσοδα και καθαρά κέρδη αισθητά αυξημένα το τρίτο τρίμηνο .

Το BMW Group σημείωσε νέο ρεκόρ για τις παραδόσεις τρίτου τριμήνου με μία άκρως ελκυστική και ανανεωμένη γκάμα μοντέλων. Συνολικά, 613.361 πολυτελή οχήματα BMW, MINI και Rolls-Royce παραδόθηκαν μέσα στο 3ο τρίμηνο (2018: 592.303, +3,6%). Η κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive στην Κίνα συνέχισε να παίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτή θετική εξέλιξη. Τα έσοδα του Group αυξήθηκαν στα 26.66 δισεκ. ευρώ (2018: 24,71 δισεκ. ευρώ, +7,9%). Τα κέρδη προ φόρων και τόκων ( EBIT ) βελτιώθηκαν περίπου κατά ένα τρίτο, στα 2.28 δισεκ. ευρώ (2018: 1.72 δισεκ. ευρώ, +32,9%).

Στο τρίτο τρίμηνο της προηγούμενης οικονομικής χρονιάς, τα αποτελέσματα επηρεάστηκαν αρνητικά από στρεβλώσεις της αγοράς και έναν αναπάντεχα ισχυρό ανταγωνισμό λόγω της αλλαγής σε καθεστώς WLTP και των υψηλότερων δαπανών σε μέτρα καλής θέλησης και εγγυήσεων. Όλοι αυτοί οι παράγοντες συνέβαλαν σε σημαντική μείωση των κερδών προ φόρων και τόκων το τρίτο τρίμηνο, κυρίως στον Αυτοκινητιστικό τομέα.

Το 2019, τα κέρδη προ φόρων του Group ( EBT ) το τρίτο τρίμηνο αυξήθηκαν σημαντικά στα 2.24 δισεκ. ευρώ (2018: 1.82 δισεκ. ευρώ, +23,4%). Το περιθώριο EBT ανήλθε σε 8,4% (2018: 7,4%), ενώ τα καθαρά κέρδη του Group αυξήθηκαν στα 1.54 δισεκ. ευρώ (2018: 1.38 δισεκ. ευρώ, +11,5%).

Κατά τη διάρκεια των πρώτων εννέα μηνών του 2019, το BMW Group παρέδωσε συνολικά 1.866.198 οχήματα (2018: 1.834.810, +1,7%). Τα κέρδη του Group αυξήθηκαν ελαφρώς από την περσινή χρονιά στα 74.84 δισεκ. ευρώ (2018: 72.37 δισεκ. ευρώ, +3,4%). Τα κέρδη για το διάστημα των εννέα μηνών επηρεάστηκαν από μία πρόβλεψη ύψους περίπου 1.4 δισεκ. ευρώ που αναγνωρίστηκε το πρώτο τρίμηνο κατόπιν της Κοινοποίησης των Αιτιάσεων της Κομισιόν σχετικά με τις τρέχουσες αντιμονοπωλιακές διαδικασίες. Ωστόσο, το BMW Group κατέστησε σαφές ότι εάν χρειαστεί θα προσβάλλει τους ισχυρισμούς της Κομισιόν με όλα τα νόμιμα μέσα που έχει στη διάθεσή του. Τα κέρδη προ φόρων και τόκων ( EBIT ) για τους πρώτους εννέα μήνες ανήλθαν σε 5.07 δισεκ. ευρώ, αισθητά μειωμένα από τα περσινά (2018: 7.16 δισεκ. ευρώ, -29,1%). Τα κέρδη του Group προ φόρων ( EBT ανήλθαν σε 5.06 δισεκ. ευρώ (2018: 7.82 δισεκ. ευρώ, -35,3%), που αντιστοιχούν σε περιθώριο EBT 6,8% (2018: 10,8%). Το BMW Group ανέφερε καθαρά κέρδη του Group για την περίοδο των εννέα μηνών 3.61 δισεκ. ευρώ (2018: 5.74 δισεκ. ευρώ, -37,1%).

«Τα μέτρα αύξησης της απόδοσης που εφαρμόσαμε αποδίδουν καρπούς: βρισκόμαστε σε υψηλό επίπεδο σε σχέση με τον ανταγωνισμό, λειτουργώντας σε ένα δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον. Παρόλα αυτά, φιλοδοξούμε να πετύχουμε ακόμα περισσότερα», δήλωσε ο Nicolas Peter, Μέλος Δ. Σ. της BMW AG, Οικονομικά. «Οι δαπάνες σε τεχνολογίες του μέλλοντος, όπως η ηλεκτροκίνηση πρέπει να χρηματοδοτηθούν. Γι’ αυτό, συνεχίζουμε να δουλεύουμε συστηματικά πάνω στα θέματα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε και παραμένουμε επικεντρωμένοι στις επιδόσεις και την απόδοση».

 

Προκειμένου να επιτύχει τους στόχους του, το BMW Group πρέπει πρωτίστως να αναπτύξει ακόμα ταχύτερες ψηφιακές διαδικασίες και πιο λιτές δομές. Η πρωτοβουλία Performance NEXT αναμένεται να αποφέρει αποδόσεις που θα υπερβαίνουν τα 12 δισεκ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2022. Παράγοντας αποφασιστικής σημασίας είναι ότι οι χρόνοι εξέλιξης των νέων μοντέλων θα μειωθούν κατά ένα τρίτο. Από πλευράς προϊόντων, μέχρι το 50% των εκδόσεων με παραδοσιακά συστήματα κίνησης θα καταργηθούν από το 2021 εν όψει της μετάβασης σε βελτιωμένες, ευέλικτες αρχιτεκτονικές οχημάτων – που θα ευνοήσει τα νέα, ηλεκτροκίνητα συστήματα. Σε αυτό τον τομέα, η επίδραση αυτών των μέτρων θα γίνει πλήρως αισθητή κυρίως από το 2022 και μετά. Επιπλέον, γίνεται συνεχής αξιολόγηση της γκάμας μοντέλων με σκοπό την ανεύρεση πρόσθετων τρόπων για μείωση της πολυπλοκότητας. Δυνατότητες περισσότερων συνεργειών και μεγαλύτερης απόδοσης στις έμμεσες αγορές και σε δαπάνες υλικών και παραγωγής αξιοποιούνται επίσης σε όλο το Group. Επιπλέον, το BMW Group ενισχύει τις κορυφαίες επιδόσεις του με νέα μοντέλα – κυρίως στις κατηγορίες που αποφέρουν υψηλό περιθώριο κέρδους. Η εταιρεία στοχεύει να διπλασιάσει τον όγκο πωλήσεων στην πολυτελή κατηγορία από το 2018 μέχρι το 2020.

 

Βελτιωμένο το περιθώριο EBIT το τρίτο τρίμηνο.

Τα έσοδα από τον αυτοκινητιστικό τομέα για το τρίτο τρίμηνο αυξήθηκαν σε 23.01 δισεκ. ευρώ (2018: 21.11 δισεκ. ευρώ, +9,0%). Το EBIT ήταν πολύ υψηλότερο συγκριτικά με ένα χρόνο πριν, στα 1.51 δισεκ. ευρώ (2018: 930 εκατομ. ευρώ, +62,9%), που αντιστοιχεί σε περιθώριο EBIT τρίτου τριμήνου 6,6% (2018: 4,4%). Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 1.53 δισεκ. ευρώ (2018: 1 δισεκ. ευρώ, +52,8%). Η ρευστότητα στον αυτοκινητιστικό τομέα εκτοξεύθηκε στα 714 εκατ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο (2018: 98 εκατ. ευρώ).

 

Στα 64.85 δισεκ. ευρώ, τα έσοδα του τομέα για το πρώτο 9μηνο της χρονιάς ήταν ελαφρώς αυξημένα από πέρσι (2018: 62.62 δισεκ. ευρώ, +3,6%). Το EBIT για το διάστημα από τον Ιανουάριο μέχρι το Σεπτέμβριο επηρεάστηκε από την αναγνώριση πρόβλεψης (περίπου 1.4 δισεκ. ευρώ) το πρώτο τρίμηνο του οικονομικού έτους 2019 σε συνάρτηση με την Κοινοποίηση των Αιτιάσεων της Κομισιόν αναφορικά με τις τρέχουσες αντιμονοπωλιακές διαδικασίες και κατά συνέπεια μειώθηκαν στα 2.67 δισεκ. ευρώ (2018: 4.73 δισεκ. ευρώ, -43,5%). Το περιθώριο EBIT διαμορφώθηκε στο 4,1% (2018: 7,6%). Τα κέρδη προ φόρων αναφέρθηκαν στα 2.98 δισεκ. ευρώ (2018: 5.34 δισεκ. ευρώ, -44,1%).

 

Οι πωλήσεις της μάρκας BMW αυξήθηκαν κατά 2,2% στις 1.601.397 μονάδες τους πρώτους εννέα μήνες της χρονιάς (2018: 1.566.216 μονάδες). Το διάστημα αυτό καταγράφηκε διψήφια αύξηση κυρίως από την BMW X3 (+74,0%) και την BMW X4 (+43,4%).

 

Με 261.024 μονάδες, οι πωλήσεις της μάρκας MINI τους πρώτους εννέα μήνες της χρονιάς σημείωσαν ελαφρά πτώση από πέρσι (2018: 265.935, -1,8%) σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον αγοράς. Οι πωλήσεις του MINI Countryman για την περίοδο των εννέα μηνών αυξήθηκαν κατά 2,6% στις 73.344 μονάδες (2018: 71.490), ενώ τα MINI Hatch (3θυρα και 5θυρα μοντέλα) παρουσίασαν μικρή μείωση σε σχέση με πέρσι, συγκεντρώνοντας 132.363 μονάδες (2018: 133.963, -1,2%).

 

Η Rolls  Royce διατήρησε την ισχυρή απόδοσή της με 3.777 παραδόσεις σε όλο τον κόσμο το πρώτο 9μηνο της χρονιάς (2018: 2.659, +42,0%). Σε όλες τις περιοχές σημειώθηκε άνοδος, με σταθερή ζήτηση για όλες τις οικογένειες μοντέλων της Rolls-Royce. Οι πωλήσεις της Wraith, κυρίως της έκδοσης Black Badge, εξελίχθηκαν ιδιαίτερα θετικά κατά τη διάρκεια της περιόδου αναφοράς. Η ζήτηση για την Cullinan παραμένει εξαιρετικά υψηλή, με αποτέλεσμα οι παραγγελίες να επεκτείνονται ήδη μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2020. Κατά συνέπεια, η μάρκα παραμένει σε σταθερή πορεία για μία άκρως επιτυχημένη οικονομική χρονιά το 2019.

 

Το BMW Group επιδιώκει ομοιόμορφη κατανομή πωλήσεων σε όλο τον κόσμο .

Το BMW Group συνεχίζει να εφαρμόζει μία στρατηγική ομοιόμορφης κατανομής πωλήσεων σε όλο τον κόσμο, μέσα από εξισορρόπηση παραγωγής και όγκου πωλήσεων ανά περιοχή. Για το σκοπό αυτό, η εταιρεία αξιοποιεί τις εξαιρετικά ευέλικτες δομές παραγωγής και πωλήσεων, προκειμένου να εξισορροπήσει τις διακυμάνσεις της ζήτησης μεταξύ των περιοχών.

 

Με 809.497 μονάδες, οι παραδόσεις στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια των εννέα πρώτων μηνών κινήθηκαν στα επίπεδα της προηγούμενης χρονιάς (2018: 816.037, -0,8%). Στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη μεμονωμένη αγορά της ευρωπαϊκής ηπείρου, το BMW Group σημείωσε σταθερή άνοδο, με παραδόσεις έως 239.601 μονάδων (2018: 224.933, +6,5%).

Οι παραδόσεις οχημάτων BMW, MINI και Rolls-Royce στην Ασία τους πρώτους εννέα μήνες αυξήθηκαν στις 681.773 μονάδες (2018: 638.449, + 6,8%). Η Κίνα συνέβαλε σημαντικά στο αποτέλεσμα αυτό, με τις παραδόσεις των τριών μαρκών του Group το πρώτο 9μηνο της χρονιάς να αυξάνονται κατά 14,5% που μεταφράζεται σε 526.824 μονάδες συνολικά (2018: 460.200).

Στην Αμερικανική ήπειρο, οι 334.785 παραδόσεις μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου ήταν εφάμιλλες με αυτές της προηγούμενης χρονιάς (2018: 336.258, ‑0,4%). Στις ΗΠΑ, οι παραδόσεις κυμάνθηκαν στα περσινά επίπεδα με 261.278 μονάδες (2018: 260.086, +0,5%).

 

Υψηλότερα έσοδα και κέρδη από τον τομέα Μοτοσικλετών.

Η BMW Motorrad κατάφερε να αυξήσει τις παραδόσεις μοτοσικλετών και maxi-scooters της το τρίτο τρίμηνο στις 43.744 μονάδες (2018: 39.818, +9,9%), με αντίστοιχη αύξηση των εσόδων στα 558 εκατ. ευρώ (2018: 476 εκατ. ευρώ, +17,2%). Το EBIT βελτιώθηκε επίσης, φτάνοντας στα 35 εκατ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο (2018: 33 εκατ. ευρώ, +6,1%). Το περιθώριο EBIT του τομέα μοτοσικλετών το τρίτο τρίμηνο έφτασε το 6,3% (2018: 6,9%).

Οι παραδόσεις μοτοσικλετών κατά τη διάρκεια των πρώτων εννέα μηνών του 2019 ανήλθαν στις 136.932 μονάδες (2018: 126.793, +8,0%), παράγοντας έσοδα 1,87 δισεκ. ευρώ (2018: 1,65 δισεκ. ευρώ, +12,8%). Το EBIT βελτιώθηκε κατά 8,7% στα 226 εκατ. ευρώ (2018: 208 εκατ. ευρώ), που αντιστοιχεί σε περιθώριο EBIT 12,1% (2018: 12,5%).

Ο τομέας οικονομικών υπηρεσιών συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία του.

Το portfolio συμβάσεων πελατών λιανικής που διαχειρίζεται το τμήμα Οικονομικών Υπηρεσιών   αυξήθηκε κατά 3,4% φτάνοντας τις 5.414.506 συμβάσεις στις 30 Σεπτεμβρίου 2019 (31 Δεκεμβρίου 2018: 5.235.207 συμβάσεις). Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, 504.217 (2018: 490.347, +2,8%) νέες συμβάσεις χρηματοδότησης και χρηματοδοτικής μίσθωσης υπογράφηκαν με πελάτες λιανικής. Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 3,5% στα 7.47 δισεκ. ευρώ (2018: 7.21 δισεκ. ευρώ). Τα κέρδη προ φόρων για την περίοδο των του τριμήνου ανήλθαν σε 597 εκατ. ευρώ (2018: 549 εκατ. ευρώ, +8,7%). 

Συνολικά, 1.475.504 νέες συμβάσεις υπογράφηκαν με πελάτες το πρώτο 9μηνο της χρονιάς (2018: 1.422.558 συμβάσεις, +3,7%). Τα έσοδα του τομέα αυξήθηκαν σε 21.98 δισεκ. ευρώ (2018: 20.80 δισεκ. ευρώ, +5,6%) και τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 1.79 δισεκ. ευρώ (2018: 1.70 δισεκ. ευρώ, +5,4%).

 

Το Ανθρώπινο Δυναμικό στα επίπεδα της περσινής χρονιάς.

Το ανθρώπινο δυναμικό του BMW Group περιλάμβανε 135.524 εργαζομένους στις 30 Σεπτεμβρίου 2019, όσους περίπου στο τέλος του προηγούμενου οικονομικού έτους (134.682, +0,6%). Το BMW Group συνεχίζει την πρόσληψη ειδικευμένου προσωπικού και ειδικών της Τεχνολογίας Πληροφοριών (IT) για παροχή υπηρεσιών στους τομείς ψηφιοποίησης, αυτόνομης οδήγησης και ηλεκτροκίνησης. Για το σύνολο της χρονιάς, αξιοποιώντας τις φυσικές διακυμάνσεις, στόχος είναι το ανθρώπινο δυναμικό να διατηρηθεί στα επίπεδα της προηγούμενης χρονιάς.

 

Το BMW Group επαναβεβαιώνει τους στόχους του για το τρέχον οικονομικό έτος. 

Το BMW Group θέτει φιλόδοξους στόχους, σε μία εποχή πολιτικής και οικονομικής αβεβαιότητας. Με μία νεανική προϊοντική γκάμα, που ανανεώνεται συνεχώς με το λανσάρισμα νέων μοντέλων, το Group στοχεύει να παραμείνει στην κορυφή της πολυτελούς κατηγορίας.

Το BMW Group για μία ακόμα φορά επενδύει σημαντικά ποσά σε νέες τεχνολογίες και στη μετακίνηση του μέλλοντος το 2019. Παράλληλα, οι δαπάνες αυξάνονται σε άλλους τομείς, όπως το σημαντικά υψηλότερο κόστος συμμόρφωσης με την αυστηρότερη νομοθεσία περί εκπομπών ρύπων. Με αυτά τα δεδομένα, οι αυξανόμενες δαπάνες παραγωγής πιθανότατα θα μειώσουν τα κέρδη. Επιπλέον, δυσμενείς συναλλαγματικές ισοτιμίες και οι υψηλότερες τιμές πρώτων υλών αναμένεται να έχουν αρνητικές επιπτώσεις. Ταυτόχρονα, οι συνεχιζόμενες, διεθνείς εμπορικές διενέξεις παραμένουν πηγή αβεβαιότητας.

 

Συνυπολογίζοντας όλους αυτούς τους παράγοντες, το BMW Group πιστεύει ότι μπορεί να πετύχει αύξηση όγκου πωλήσεων στον Αυτοκινητιστικό τομέα, όπου στοχεύει σε ελαφρά αύξηση των παραδόσεων το 2019. Σε ένα σταθερό επιχειρηματικό περιβάλλον, στόχος για το BMW Group παραμένει ένα περιθώριο EBIT μεταξύ 8 και 10%. Ωστόσο, η δυνατότητά του να επηρεάσει υποκείμενες συνθήκες είναι περιορισμένη. Χωρίς τις επιπτώσεις από την πρόβλεψη για τις τρέχουσες αντιμονοπωλιακές διαδικασίες που ανέρχεται σε 1.4 δισεκ. ευρώ, το εύρος στόχου για το περιθώριο EBIT των 6 – 8% παραμένει αμετάβλητο. Ωστόσο, επειδή η πρόβλεψη έχει αρνητικές επιπτώσεις στο περιθώριο EBIT, το BMW Group φιλοδοξεί σε ένα περιθώριο μεταξύ 4,5% και 6,5% για τον Αυτοκινητιστικό τομέα το 2019.

Με την ανανεωμένη γκάμα μοντέλων του, ο τομέας Μοτοσικλετών προσβλέπει σε ισχυρή άνοδο πωλήσεων. Όπως το 2018, το περιθώριο EBIT αναμένεται να είναι εντός του εύρους στόχου, 8 – 10%. Στον τομέα Οικονομικών Υπηρεσιών, το BMW Group προβλέπει Απόδοση Ιδίων Κεφαλαίων [return on equity (ROE)] αντίστοιχη της περσινής χρονιάς και άνω του στόχου του 14%.

Εκτός από τις αρνητικές επιπτώσεις στα κέρδη που αναφέρθηκαν παραπάνω, το γεγονός ότι κάποιες θετικές οικονομικές αποτιμήσεις που καταγράφηκαν το 2018 δεν θα επαναληφθούν το 2019, θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στα οικονομικά αποτελέσματα του Group. Επομένως τα κέρδη προ φόρων του Group υπολογίζονται να είναι πολύ κάτω από τα επίπεδα της προηγούμενης χρονιάς.

Για τις προβλέψεις της τρέχουσας χρονιάς, ως προϋπόθεση αναγνωρίζεται ότι οι παγκόσμιες οικονομικές και πολιτικές συνθήκες δεν θα αλλάξουν σημαντικά. Ωστόσο, η όποια επιδείνωση των συνθηκών ενδεχομένως θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στην πρόβλεψη. Το BMW Group θα συνεχίσει σθεναρά την εφαρμογή των πρωταρχικών μέτρων που αφενός θα οδηγήσουν την ανάπτυξη, αφετέρου θα βελτιώσουν τις επιδόσεις και την απόδοση. Αυτό θα δημιουργήσει την οικονομική ευχέρεια που θα βοηθήσει το Group να διαμορφώσει το μέλλον και ταυτόχρονα να εξασφαλίσει τη δική του ανταγωνιστικότητα. Η επιχειρηματική και οικονομική του δύναμη τοποθετούν το BMW Group σε μια εξαιρετική θέση, από όπου θα μπορεί να διαδραματίσει σημαίνοντα ρόλο στην τρέχουσα μεταμόρφωση του αυτοκινητιστικού τομέα και να ενισχύσει τον κορυφαίο ρόλο του στη βιομηχανία αυτοκινήτου.

* * *

 

 BMW Group – Επισκόπηση Ιαν. – Σεπ.
2019
Ιαν. – Σεπ.
2018
Διαφορά %
Παραδόσεις σε πελάτες
Αυτοκίνητα μονάδες 1.866.198 1.834.810 1,7
BMW μονάδες 1.601.397 1.566.216 2,2
 MINI μονάδες 261.024 265.935 -1,8
 Rolls-Royce μονάδες 3.777 2.659 42,0
Μοτοσικλέτες μονάδες 136.932 126.793 8,0
       
Ανθρώπινο δυναμικό 1
(συγκριτικά με 31.12.2018)
135.524 134.682 0,6
       
Περιθώριο EBIT Αυτοκινήτων % 4,1 7,6 -3,5 % ποσ. μον.
Περιθώριο EBIT Μοτοσικλετών % 12,1 12,5 -0,4 % ποσ. μον.
Περιθώριο ΕΒΤ BMW Group3 % 6,8 10,8 -4,0 % ποσ. μον.
       
Έσοδα3 δισεκ. ευρώ 74,84 72,37 3,4
από: Αυτοκίνητα δισεκ. ευρώ 64,85 62,62 3,6
Μοτοσικλέτες δισεκ. ευρώ 1,871 1,65 12,8
Οικονομικές Υπηρεσίες 3 δισεκ. ευρώ 21,98 20,80 5,6
Λοιπές εγγραφές εκατ. ευρώ 4 4
Διαγραφές3 δισεκ. ευρώ -13,86 -12,72 -9,0
       
Κέρδη προ φόρων και τόκων ( EBIT ) 3 δισεκ. ευρώ 5,07 7,16 -29.1
από: Αυτοκίνητα δισεκ. ευρώ 2,67 4,73 -43.5
Μοτοσικλέτες εκατ. ευρώ 226 208 8.7
Οικονομικές Υπηρεσίες 3 δισεκ. ευρώ 1,86 1,69 9.8
Λοιπές εγγραφές εκατ. ευρώ 7 22 -68.2
Διαγραφές3 εκατ. ευρώ 312 514 -39,3
       
Κέρδη προ φόρων (EBT) 3 δισεκ. ευρώ 5,06 7,82 -35,3
από: Αυτοκίνητα δισεκ. ευρώ 2,98 5,34 -44,1
Μοτοσικλέτες εκατ. ευρώ 222 205 8,3
Οικονομικές Υπηρεσίες 3 δισεκ. ευρώ 1,79 1,70 5,4
Λοιπές εγγραφές εκατ. ευρώ -181 105
Διαγραφές3 εκατ. ευρώ 236 466 -49,4
       
Φόροι εισοδήματος 3 δισεκ. ευρώ -1,49 -2,06 27,5
Καθαρό κέρδος 3,4 δισεκ. ευρώ 3,61 5,74 -37,1
Κέρδη ανά μετοχή 2,3  ευρώ 5,37/5,38 8,62/8,63 -37,7/-37,7

 

1Τα αποτελέσματα δεν περιλαμβάνουν συμβάσεις εργασίας σε κατάσταση ‘αδράνειας’, υπαλλήλους σε προ-συνταξιοδοτικό καθεστώς, διακανονισμούς μερικής απασχόλησης και χαμηλόμισθους υπαλλήλους.

2 Κέρδη ανά κοινή/προνομιούχο μετοχή.

3 Τιμές προηγούμενης χρονιάς προσαρμοσμένες λόγω εφαρμογής για πρώτη φορά του ανανεωμένου IAS 16, βλέπε σημείωση [4] στην Ενδιάμεση Οικονομική Έκθεση του Group, για την περίοδο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2019.

4 Αξία για το 2018 περιλαμβάνει ζημία από διακοπή δραστηριοτήτων ύψους 22 εκατομμυρίων ευρώ, αξία για το 2019 περιλαμβάνει ζημία από διακοπή δραστηριοτήτων ύψους 44 εκατομμυρίων ευρώ.

 

 BMW Group – Επισκόπηση 3ο τρίμηνο
2019
3ο τρίμηνο
2019
Διαφορά %
Παραδόσεις σε πελάτες
Αυτοκίνητα μονάδες 613.361 592.303 3,6
BMW μονάδες 525.438 506.920 3,7
 MINI μονάδες 86.680 84.505 2,6
 Rolls-Royce μονάδες 1.243 878 41,6
Μοτοσικλέτες μονάδες 43.744 39.818 9,9
       
Ανθρώπινο δυναμικό 1              (συγκριτικά με 31.12.2018) 135.524 134.682 0,6
       
Περιθώριο EBIT Αυτοκινήτων % 6,6 4,4 +2,2 % ποσ. μον.
Περιθώριο EBIT Μοτοσικλετών % 6,3 6,9 -0,6 % ποσ. μον.
Περιθώριο ΕΒΤ BMW Group3 % 8,4 7,4 +1,0 % ποσ. μον.
       
Έσοδα3 δισεκ. ευρώ 26,66 24,71 7,9
από: Αυτοκίνητα δισεκ. ευρώ 23,01 21,11 9,0
Μοτοσικλέτες εκατ. ευρώ 558 476 17,2
Οικονομικές Υπηρεσίες 3 δισεκ. ευρώ 7,47 7,21 3,5
Λοιπές εγγραφές εκατ. ευρώ 1 1
Διαγραφές3 δισεκ. ευρώ -4,37 -4,09 -7,0
       
Κέρδη προ φόρων και τόκων ( EBIT ) 3 δισεκ. ευρώ 2,28 1,72 32,9
από: Αυτοκίνητα δισεκ. ευρώ 1,51 930 62,9
Μοτοσικλέτες εκατ. ευρώ 35 33 6,1
Οικονομικές Υπηρεσίες 3 εκατ. ευρώ 606 528 14,8
Λοιπές εγγραφές εκατ. ευρώ 1 6 -83,3
Διαγραφές3 εκατ. ευρώ 132 225 -41,3
       
Κέρδη προ φόρων (EBT) 3 δισεκ. ευρώ 2,24 1,82 23,4
από: Αυτοκίνητα δισεκ. ευρώ 1,53 1,00 52,8
Μοτοσικλέτες εκατ. ευρώ 35 31 12,9
Οικονομικές Υπηρεσίες 3 εκατ. ευρώ 597 549 8,7
Λοιπές εγγραφές εκατ. ευρώ -26 27
Διαγραφές3 εκατ. ευρώ 109 212 -48,6
       
Φόροι εισοδήματος 3 εκατ. ευρώ -702 -420 -67,1
Καθαρό κέρδος 3,4 δισεκ. ευρώ 1,54 1,38 11,5
Κέρδη ανά μετοχή 2,3  ευρώ 2,31/2,31 2,07/2,07 11,6/11,6

 

Τα αποτελέσματα δεν περιλαμβάνουν συμβάσεις εργασίας σε κατάσταση ‘αδράνειας’, υπαλλήλους σε προ-συνταξιοδοτικό καθεστώς, διακανονισμούς μερικής απασχόλησης και χαμηλόμισθους υπαλλήλους.

Κέρδη ανά κοινή/προνομιούχο μετοχή.

Τιμές προηγούμενης χρονιάς προσαρμοσμένες λόγω εφαρμογής για πρώτη φορά του ανανεωμένου IAS 16, βλέπε σημείωση [4] στην Ενδιάμεση Οικονομική Έκθεση του Group, για την περίοδο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2019.

Αξία για το 2018 περιλαμβάνει ζημία από διακοπή δραστηριοτήτων ύψους 15 εκατομμυρίων ευρώ.

 

Leave a reply