BMW i8

Απο τον στις Αύγουστος 7, 2013

Το BMW i brand είναι συνώνυμο των οραματικών φιλοσοφιών μετακίνησης και μιας νέας εκδοχής της premium ποιότητας που εστιάζει στη βιωσιμότητα. Μετά το παγκόσμιο ντεμπούτο του πρώτου μοντέλου παραγωγής, BMW i3, το BMW Group κάνει τα επόμενο βήμα, δίνοντας απάντηση στις μελλοντικές προκλήσεις της προσωπικής μετακίνησης και στην κατηγορία σπορ αυτοκινήτων. Σε ένα test drive στην πίστα δοκιμών του BMW Group στο Miramas (Γαλλία), το BMW i παρουσιάζει ένα πρωτότυπο του δεύτερου μοντέλου παραγωγής της σειράς αυτής, το BMW i8. Το plug-in υβριδικό είναι το πιο προηγμένο σπορ αυτοκίνητο της εποχής μας και επεκτείνει την ουσία της φιλοσοφίας βιωσιμότητας του BMW i σε μία νέα κατηγορία οχημάτων.

201308-P90131082-zoom-orig
Το BMW i8 ενσαρκώνει την οδηγική απόλαυση BMW σε επαναστατική και αντισυμβατική μορφή. Αυτό απεικονίζεται στη συναρπαστική σχεδίαση, στις δυναμικές σπορ επιδόσεις και στις τιμές κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων, επιπέδου μικρού αυτοκινήτου. Συνδυάζοντας ένα ελαφρύ, αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο αμάξωμα με τεχνολογία αιχμής BMW eDrive, ένα συμπαγή, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5 BMW TwinPower Turbo και ευφυή διαχείριση ενέργειας, το BMW i8 σηματοδοτεί το επόμενο στάδιο στην εξέλιξη της στρατηγικής Efficient Dynamics. Η επαναστατική φιλοσοφία του πετυχαίνει μία απαράμιλλη ισορροπία επιδόσεων και κατανάλωσης καυσίμου. Χάρη στον πλαστικό κλωβό επιβατών ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), το BMW i8 εγκαινιάζει νέα πρότυπα για τα υβριδικά οχήματα σε ό,τι αφορά το χαμηλό βάρος. Μπορεί να λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρισμό και μηδενικούς ρύπους ενώ προσφέρει τις δυναμικές επιδόσεις ενός σπορ αυτοκινήτου, με εκτιμώμενο χρόνο επιτάχυνσης 0 – 100 km/h σε 4,5 δευτ.

201308-P90131085-zoom-orig
Το BMW i8 σχεδιάστηκε εξ αρχής σαν ένα plug-in υβριδικό σπορ αυτοκίνητο, με έμφαση στις ζωηρές επιδόσεις και την εξαιρετική απόδοση. Η αρχιτεκτονική του BMW i LifeDrive αποτελεί την καλύτερη βάση για σχεδίαση ελαφρού βάρους. Κύρια συστατικά είναι η αλουμινένια μονάδα Drive, που ενσωματώνει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και τον ηλεκτροκινητήρα, τη μπαταρία, τα ηλεκτρονικά ισχύος και τα εξαρτήματα του πλαισίου, με τις λειτουργίας ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, και τη μονάδα Life, που περιλαμβάνει πρωτίστως τον κλωβό επιβατών 2+2 από CFRP. Αυτή η αρχιτεκτονική προσφέρει στο BMW i8 ένα πολύ χαμηλό κέντρο βάρους και σχεδόν τέλεια αναλογία φορτίου άξονα 50:50, στοιχεία που αυξάνουν την ευελιξία.201308-P90131088-zoom-orig

Το BMW i8 σηματοδοτεί το επόμενο βήμα στην εξέλιξη του προγράμματος Efficient Dynamics. Ένας συμπαγής τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας με τεχνολογία BMW TwinPower Turbo συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και μπαταρία ιόντων λιθίου που επαναφορτίζεται σε μία στάνταρ, οικιακή ηλεκτρική πρίζα. Ο βενζινοκινητήρας 170 kW/231 hp στέλνει ισχύ στους πίσω τροχούς, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας 96 kW/131 hp κινεί τους εμπρός. Αυτή η διάταξη παρέχει δυνατότητες πλήρως ηλεκτρικής λειτουργίας με αυτονομία μέχρι 35 km και τελική ταχύτητα 120 km/h. Όταν λειτουργούν και τα δύο συστήματα, προσφέρει και εκπληκτική ελκτική πρόσφυση μέσω τετρακίνησης με δυναμική κατανομή ροπής μεταξύ αριστερών και δεξιών τροχών στις γρήγορες στροφές. Η ισχυρότερη από τις δύο μονάδες κινεί τους πίσω τροχούς. Το υβριδικό σύστημα παρέχει συμπληρωματική ισχύ από τον ηλεκτροκινητήρα, με σκοπό την οδηγική απόλαυση BMW σε συνδυασμό με μία απόδοση. Σύμφωνα με τον κύκλο δοκιμών της Ε.Ε. για τα plug-in υβριδικά οχήματα, η μέση κατανάλωση του BMW i8 στο λανσάρισμα του μοντέλου θα είναι κάτω από 2,5 lit /100 km με εκπομπές CO2 κάτω από 59 g / km.201308-P90131089-zoom-orig

Αρχιτεκτονική LifeDrive με αλουμινένιο πλαίσιο για το σύστημα κίνησης και κλωβό επιβατών CFRP: πιο συναρπαστική οδηγική εμπειρία, μικρότερο βάρος, βελτιστοποιημένη αντίσταση.
Η αρχιτεκτονική LifeDrive που εξελίχθηκε ειδικά για τα οχήματα BMW i προσφέρει την τέλεια πλατφόρμα για σημαντική μείωση του βάρους και χαρακτηριστικό στυλ, αποκλειστικό για μοντέλο BMW i. Με μήκος 4.89 mm, πλάτος 1.942 mm και ύψος 1,293 mm, το BMW i8 έχει της αναλογίες ενός τυπικού σπορ αυτοκινήτου. Η δυναμική του προσωπικότητα τονίζεται από το μακρύ καπό, τα εντυπωσιακά αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, μία επιμηκυμένη γραμμή οροφής, τους κοντούς προβόλους και ένα μακρύ μεταξόνιο 2.800 mm. Η χαρακτηριστική σχεδιαστική γλώσσα BMW i ενσαρκώνει τον επαναστατικό συνδυασμό σπορ επιδόσεων και απόδοσης σε μία εμπνευσμένη φόρμα 2+2-θέσεων.
Το BMW i8 συνδυάζει συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd value) 0,26 με εξαιρετική αεροδυναμική ισορροπία. Η βελτιωμένη ροή αέρα γύρω από όλα τα σημεία του αμαξώματος πετυχαίνει μία άριστη αναλογία άνωσης/αντίστασης, με αποτέλεσμα εξαιρετική δυναμική συμπεριφορά και ευστάθεια.201308-P90131090-zoom-orig

Για μέγιστη οδηγική απόλαυση και απόδοση: κινητήρας BMW TwinPower Turbo και ηλεκτροκινητήρας εξελιγμένοι από το BMW Group. Το plug-in υβριδικό σύστημα του BMW i8, που αποτελείται από ένα κινητήρα BMW TwinPower Turbo με τεχνολογία BMW eDrive, προσφέρει τα καλύτερα δύο κόσμων: έξοχες δυνατότητες για βελτιωμένη απόδοση και συναρπαστικά, σπορ οδηγικά χαρακτηριστικά. Το BMW Group έχει εξελίξει στους κόλπους του όχι μόνο τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και τον ηλεκτροκινητήρα αλλά και τα ηλεκτρονικά ισχύος όπως και τη μπαταρία. Αυτό διασφαλίζει ότι όλα τα εξαρτήματα προσφέρουν υψηλά προϊοντικά και ποιοτικά πρότυπα, χάρη στις άριστες ικανότητες του BMW Group στον τομέα έρευνας και εξέλιξης συστημάτων κίνησης.
Ο επαναστατικός χαρακτήρας του BMW i8 προβάλλεται με μία ακόμα καινοτομία: τη χρήση ενός νέου κινητήρα εσωτερικής καύσης που κάνει το ντεμπούτο του σε αυτό το μοντέλο. Το BMW i8 είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής της BMW από αντλεί ισχύ από ένα τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα. Η υπερτροφοδοτούμενη μονάδα υιοθετεί τεχνολογία BMW TwinPower Turbo τελευταίας γενιάς. Είναι εξαιρετικά συμπαγής και αποδίδει μέγιστη ισχύ 170 kW/231 hp. Η ειδική ισχύς 113 kW/154 hp ανά λίτρο κυβισμού είναι εφάμιλλη σπορ κινητήρων υψηλών επιδόσεων και η υψηλότερη από οποιονδήποτε κινητήρα έχει κατασκευάσει το BMW Group.201308-P90131091-zoom-orig
Ο τρικύλινδρος βασίζεται στα χαρακτηριστικά των εν σειρά εξακύλινδρων κινητήρων BMW, με τους οποίους έχει στενή σχέση και οι οποίοι φημίζονται για την απόδοση ισχύος, ευστροφία και πολιτισμένη λειτουργία. Η τεχνολογία BMW TwinPower Turbo του τρικύλινδρου περιλαμβάνει ισχυρό σύστημα υπερσυμπίεσης και άμεσο ψεκασμό καυσίμου με μπεκ υψηλής ακρίβειας τοποθετημένα ανάμεσα στις βαλβίδες, με VALVETRONIC χωρίς πεταλούδα γκαζιού, που βελτιώνει την απόδοση και την απόκριση χάρη στο συνεχή, μεταβλητό έλεγχο βύθισης των βαλβίδων. Σαν ένας εξακύλινδρος κινητήρας, η τρικύλινδρη μονάδα δεν παρουσιάζει κραδασμούς 1ης και 2ης τάξης. Η μειωμένη ροπή στρέψης, τυπικό χαρακτηριστικό μιας τρικύλινδρης σχεδίαση, μειώνεται περαιτέρω από έναν αντικραδασμικό άξονα, ενώ ένας αποσβεστήρας πολλαπλών σταδίων ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο διασφαλίζει πολύ ομαλή και αθόρυβη λειτουργία στις χαμηλές στροφές.
BMW
Media
information
07/2013
Page 7
Η τεχνολογία BMW TwinPower Turbo και η χαμηλή εσωτερική τριβή βελτιώνουν τόσο την κατανάλωση όσο και τα χαρακτηριστικά ροπής. Accelerator response is sharp and the three-cylinder unit quickly reaches its maximum torque of 320 Newton metres.
Η δεύτερη πηγή ισχύος του BMW i8 είναι ένας υβριδικός, σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας, ειδικά σχεδιασμένος και κατασκευασμένος από το BMW Group για το BMW i. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 96 kW/131 hp και τη μέγιστη ροπή των 250 Nm περίπου από στάση. Τυπικό χαρακτηριστικό ενός ηλεκτροκινητήρα, η ισχύς είναι άμεσα διαθέσιμη στο ξεκίνημα και συνεχίζεται με την ίδια προθυμία ακόμα και σε υψηλότερα φορτία. Η γραμμική καμπύλη ισχύος, που φτάνει μέχρι την υψηλή κλίμακα στροφών, είναι αποτέλεσμα μιας ειδικής σχεδιαστικής αρχής ηλεκτροκινητήρα, που αποτελεί αποκλειστικότητα για το BMW i. Η τεχνολογία BMW eDrive βελτιώνει την αρχή του μόνιμου μαγνήτη μέσω ειδικής διάταξης και διαστάσεων των εξαρτημάτων παραγωγής ροπής. Αυτό οδηγεί σε ένα φαινόμενο αυτομαγνητισμού που συνήθως εμφανίζουν μόνον οι επαγωγικοί ηλεκτροκινητήρες. Η πρόσθετη διέγερση διασφαλίζει ότι το ηλεκτρομηχανικό πεδίο που παράγεται όταν εφαρμόζεται το ρεύμα, παραμένει σταθερό ακόμα και στις υψηλές στροφές.
Πέρα από την υποστήριξη του βενζινοκινητήρα στην αύξηση της ισχύος, ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί επίσης να κινήσει ανεξάρτητα το όχημα. Η τελική ταχύτητα στην περίπτωση αυτή είναι 120 km/h. Το BMW i8 έχει μέγιστη αυτονομία με αυτή την σχεδόν αθόρυβη και μηδενικών ρύπων πλήρως ηλεκτρική λειτουργία μέχρι 35 km. Ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί ισχύ από τη μπαταρία ιόντων λιθίου που τοποθετείται κεντρικά κάτω από το πάτωμα του οχήματος. Αυτή η αποκλειστική για το μοντέλο έκδοση μπαταρίας υψηλής τάσης είναι προϊόν και εξέλιξης και παραγωγής του BMW Group. Είναι υγρόψυκτη και μπορεί να επαναφορτίζεται σε μία συμβατική οικιακή ηλεκτρική πρίζα, σε πίνακα BMW i Wallbox ή σε δημόσιο σταθμό φόρτισης. Μία πλήρης επαναφόρτιση διαρκεί λιγότερο από τρεις ώρες σε μία οικιακή πρίζα και λιγότερο από δύο ώρες στο BMW i Wallbox.
Η φιλοσοφία του BMW i8 και το σύστημα ελέγχου κίνηση του προσδίδουν τα χαρακτηριστικά ενός προηγμένου, επαναστατικού σπορ αυτοκινήτου. Το BMW i8 πετυχαίνει πάντα τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και απόδοσης, ανεξάρτητα από την οδηγική κατάσταση. Όταν οι απαιτήσεις ισχύος το επιτρέπουν, η μπαταρία υψηλής τάσης επαναφορτίζεται από τον ηλεκτροκινητήρα.

Η μονάδα γεννήτριας-μίζας υψηλής τάσης, που ευθύνεται για το ξεκίνημα του κινητήρα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας, με την απαραίτητη ισχύ να παρέχεται από τον κινητήρα BMW TwinPower Turbo. Η μπαταρία μπορεί επίσης να επαναφορτιστεί μέσω του ηλεκτροκινητήρα στο ρολάρισμα. Αυτές οι ποικίλες διαδικασίες αποτρέπουν την αποφόρτιση της μπαταρίας του BMW i8 για τη διατήρηση της ηλεκτρικής ισχύος. Η πλήρως ηλεκτρική αυτονομία αρκεί για την κάλυψη των περισσοτέρων, καθημερινών μετακινήσεων πόλης. Εκτός πόλης, το BMW i8 προσφέρει εντυπωσιακές σπορ επιδόσεις, που είναι πολύ αποδοτικές χάρη στην υποστήριξη του βενζινοκινητήρα από τον ηλεκτροκινητήρα. Με τέτοια ευελιξία, το BMW i8 ανήκει σε μία νέα γενιά σπορ αυτοκινήτων που συνδυάζει συναρπαστικές επιδόσεις με απόδοση αιχμής – για αύξηση τόσο της οδηγικής απόλαυσης όσο και της βιωσιμότητας.

Έλεγχος Οδηγικής Εμπειρίας (Driving Experience Control) και μπουτόν eDrive: επιλογή επιδόσεων και απόδοσης – με ένα μπουτόν. Οι πίσω τροχοί του BMW i8 κινούνται από ένα βενζινοκινητήρα μέσω εξατάχυτου αυτόματου κιβωτίου. Οι εμπρός τροχοί κινούνται μέσω του ηλεκτροκινητήρα με τη συμβολή ενός ενσωματωμένου αυτόματου κιβωτίου δύο σταδίων. Η συνδυασμένη μέγιστη ισχύς και ροπή των 266 kW/362 hp και 570 Nm αντίστοιχα προσφέρουν AWD σπορ επιδόσεις με οικονομία. Ένα ευφυές σύστημα ελέγχου του BMW i8 διασφαλίζει άριστο συντονισμό των δύο πηγών ισχύος Η κατανομή παραγωγής ισχύος μεταξύ κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα αναδεικνύει το σπορ ταμπεραμέντο του BMW i8 συνεχώς, ενώ ταυτόχρονα μεγιστοποιεί την απόδοση ενέργειας όλου του συστήματος. Αξιοποιώντας και τις δύο πηγές ισχύος, ο χρόνος επιτάχυνσης 0 – 100 km/h προβλέπεται κάτω από 4,5 δεύτερα. Η γραμμική επιτάχυνση διατηρείται ακόμα και στις υψηλότερες ταχύτητες αφού η αλληλεπίδραση μεταξύ των δύο πηγών ισχύος απορροφά αποτελεσματικά τις όποιες διακοπές στη ροή ισχύος με την αλλαγή των σχέσεων.
Το BMW i8 έχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τελική ταχύτητα 250 km/h. η οποία αναπτύσσεται και διατηρείται μόνο με τη λειτουργία του βενζινοκινητήρα. Η μεταβλητή κατανομή ισχύος εμπρός πίσω σύμφωνα με τις μεταβαλλόμενες συνθήκες οδήγησης, υπόσχεται ένα συναρπαστικό στρίψιμο. Στην είσοδο της στροφής, μεταφέρεται περισσότερη ισχύς στους πίσω τροχούς. Για πιο δυναμική επιτάχυνση στην έξοδο της στροφής, ο εγκέφαλος του συστήματος κίνησης επιστρέφει στη στάνταρ κατανομή ισχύος μόλις αρχίσει να μειώνεται η γωνία διεύθυνσης. Το BMW i8 προσφέρει επίσης στον οδηγό πρωτοφανές εύρος δυνατοτήτων για τη ρύθμιση των συστημάτων κίνησης και ανάρτησης του οχήματος για να προσαρμόσει την οδηγική εμπειρία στο προσωπικό του στυλ οδήγησης.

201308-P90131094-zoom-orig

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply