Λαϊκή Συσπείρωση Αττικής:Να αποσυρθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την επέκταση του Ο.Λ.Π..

0
123

Η σχετική ανακοίνωση της Λαϊκής Συσπείρωσης Αττικής:

Αθήνα, 20 Μαΐου 2020

Να αποσυρθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων

για την επέκταση του Ο.Λ.Π..

Να σταματήσει τώρα κάθε οικοδομική δραστηριότητα.

Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 20 Μαΐου, με τηλεδιάσκεψη η μονοθεματική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής, για τη “Γνωμοδότηση επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για την τροποποίηση και ανανέωση της Α.Π. 104050/17-5-2006 ΚΥΑ Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του Ο.Λ.Π. Α.Ε.”.

Στη διαδικασία ήταν καλεσμένοι οι τέσσερις δήμαρχοι των δήμων Πειραιά, Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Περάματος και Σαλαμίνας. καθώς και εκλεγμένοι δημοτικοί και κοινοτικοί σύμβουλοι. Παρενέβησαν επίσης μετά από αίτημά τους εκπρόσωποι φορέων και σωματείων της περιοχής.

Το Περιφερειακό Συμβούλιο τελικά με τους ψήφους της διοικούσας αρχής, της παράταξης του κ. Σγουρου και του κ. Τζήμερου ενέκρινε την εν λόγω ΜΠΕ.

Η Λαϊκή Συσπείρωση είχε ξεκάθαρη στάση στο να καταψηφιστεί η συγκεκριμένη μελέτη. Τις θέσεις της παράταξης, ανέπτυξε ο Στέλιος Μπενετάτος, που με την τοποθέτησή του ανέδειξε το γεγονός, ότι η COSCO προκλητικά παρακάμπτει ακόμα και αυτή τη φιλική προς το μεγάλο κεφάλαιο νομοθεσία, όταν πρόκειται να την επιβραδύνει στην ανάπτυξη της κερδοφορίας της. Συγκεκριμένα ανέφερε: “Τελικά το ερώτημα είναι το εξής, έχει ουσιαστική εξουσία το Περιφερειακό Συμβούλιο; Οι εργασίες για την κρουαζιέρα στην Πειραϊκή εκτελούνται κανονικά εδώ και δύο μήνες, χωρίς να έχει γίνει συνεδρίαση. Τι απαντάει ο υπουργός εμπορικής Ναυτιλίας στην επιστολή του Περιφερειάρχη; Ότι όλα γίνονται κανονικά, υπάρχουν για όλες, οι εγκρίσεις και δεν αναφέρει λέξη για την έγκριση περιβαλλοντικών όρων.”

Στάθηκε ακόμα στο ζήτημα της χρηματοδότησης που έγινε μπαλάκι μεταξύ των παρατάξεων του κου Πατούλη και της κας Δούρου: “Έρχεται τώρα μία νέα δραστηριότητα της COSCO στην άλλη άκρη του λιμανιού, στην Πειραϊκή ακτή, που αφορά τις εργασίες για τον ελλιμενισμό κρουαζιεροπλοίων. Μέχρι σήμερα έχουν εκταμιευθεί από την Περιφέρεια περίπου 127 εκατομμύρια ευρώ, ένα κονδύλι που η διαδρομή του ξεκίνησε από την προηγούμενη διοίκηση της Περιφέρειας. Είναι χαρακτηριστικό ότι η COSCO θα χρηματοδοτήσει αυτό το έργο με μόνο 5 εκατομμύρια ευρώ από τα ταμεία της και για χάρη των κερδών της πάνε περίπατο το φυσικό και αρχαιολογικό τοπίο, η αναψυχή και τα μπάνια των κατοίκων και επισκεπτών.”

Η στάση του ΣΥΡΙΖΑ για τις επιπτώσεις στο περιβάλλον είναι υποκριτική, αφού ήταν δική του απόφαση το 2018 η έγκριση αυτών των έργων. Ήταν αυτός που πρόθυμα παρέλαβε την σκυτάλη, συνεχίζοντας το αντιλαϊκό έργο των κυβερνήσεων ΠΑ.ΣΟ.Κ. – Ν.Δ. και εν συνεχεία το παρέδωσε στα εξίσου πρόθυμα χέρια της Ν.Δ. για να ολοκληρώσει το έγκλημα.

Ο εισηγητής της Λαϊκής Συσπείρωσης έκλεισε καταγγέλλοντας πως “με το νέο νόμο δίνουν αέρα στα πανιά των μονοπωλίων, ώστε να μπορούν ακόμα και με ελλιπείς φακέλους, να εκδίδουν και να ανανεώνουν τις Περιβαλλοντικές Άδειες, με επέκταση έως και 21 χρόνια για το ίδιο έργο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι όλες ανεξαιρέτως οι παρεμβάσεις των εκπροσώπων των φορέων, υπερθεμάτισαν πάνω στις δεκάδες περιβαλλοντικές και όχι μόνο επιφυλάξεις που τέθηκαν στη συζήτηση. Επιβεβαίωσαν δηλαδή τον χαρακτηρισμό που της απέδωσε ο εκπρόσωπος της Λαϊκής Συσπείρωσης “κουρελού που δεν μπαλώνεται”.

Αντίστοιχα ο επικεφαλής της παράταξης Γιάννης Πρωτούλης έθεσε το ζήτημα της πολιτικής συναίνεσης που συνοδεύει την υλοποίηση του έργου παρά τα κροκοδείλια δάκρυα που χύνονται.

Δεν ξεγελούν κανένα

Εν τέλει η διοίκηση της Περιφέρειας ενώ εισηγητικά έθεσε αρκετά σημαντικά σημεία που θα έχουν συνέπειες για το λαό της περιοχής πατώντας σε υπαρκτά προβλήματα που δημιουργεί η μελέτη, στη συνέχεια τα αξιοποίησε για την τελική θετική γνωμοδότηση της. Ανεξάρτητα από τις προϋποθέσεις που έθεσε υποκριτικά, έμεινε ο λογαριασμός που θα κληθούν να πληρώσουν τα λαϊκά στρώματα του Πειραιά.

Facebook Comments