Σε δημόσια διαβούλευση το νέο φορολογικό νομοσχέδιο.Τι προβλέπει για τα ΙΧ

0
225

“Τα υβριδικά μηχανοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα, όπως αυτά προσδιορίζονται από την Οδηγία 2007/46/ΕΚ, όπως ισχύει και ειδικότερα τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως αυτά προσδιορίζονται από τον Κανονισμό 692/2008, όπως ισχύει, με εκπεμπόμενη μάζα διοξειδίου του άνθρακα μεγαλύτερη από ή ίση με πενήντα ένα (51) γρ./χλμ., απαλλάσσονται από το πενήντα τοις εκατό (50%) του προβλεπόμενου από το άρθρο αυτό τέλους ταξινόμησης. Τα υβριδικά αυτοκίνητα του προηγούμενου εδαφίου με εκπεμπόμενη μάζα διοξειδίου του άνθρακα μικρότερη ή ίση με πενήντα (50) γρ./χλμ., απαλλάσσονται από το εβδομήντα πέντε (75%) του προβλεπόμενου από τις διατάξεις του άρθρου αυτού τέλους ταξινόμησης. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως αυτά προσδιορίζονται από τον Κανονισμό 692/2008, δεν υπόκεινται στο προβλεπόμενο από τις διατάξεις του παρόντος τέλους ταξινόμησης.”

Αναφέρει το σχέδιο νόμου για τα υβριδικά αυτοκίνητα

Η σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών:

Το Υπουργείο Οικονομικών διαμορφώνει σταθερά ένα συνεκτικό, ρεαλιστικό, ολοκληρωμένο και, ταυτόχρονα, δυναμικό σχέδιο για την ενίσχυση της αναπτυξιακής διαδικασίας της ελληνικής οικονομίας, και μέσω σημαντικών φορολογικών παρεμβάσεων.

Στο πλαίσιο αυτό, συνεχίζει τις φορολογικές μεταρρυθμίσεις, θέτοντας από σήμερα, Τρίτη, 7 Ιουλίου 2020 σε δημόσια διαβούλευση νομοθετική πρωτοβουλία με νέες φορολογικές παρεμβάσεις, καθώς και για την ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία δευτερογενούς ενωσιακού δικαίου, και συγκεκριμένα των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/1852, (ΕΕ) 2018/822, (ΕΕ) 2016/1164, (ΕΕ) 2018/1910 και (ΕΕ) 2019/475.

Το σχέδιο νόμου «Φορολογικές παρεμβάσεις για την ενίσχυση της αναπτυξιακής διαδικασίας της ελληνικής οικονομίας, ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/1852, (ΕΕ) 2018/822, (ΕΕ) 2016/1164, (ΕΕ) 2018/1910 και (ΕΕ) 2019/475 και άλλες διατάξεις» περιλαμβάνει διατάξεις που αποσκοπούν στην προσέλκυση επενδύσεων, στη διαμόρφωση ευνοϊκού φορολογικού περιβάλλοντος, σε στοχευμένες φορολογικές απαλλαγές, σε εξορθολογισμό της φορολογίας των οχημάτων που λαμβάνει υπόψη τους περιβαλλοντικούς στόχους και πολιτικές, με σκοπό να στηριχθούν οι θέσεις εργασίας και να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας, βάσει των πλέον πρόσφατων ελληνικών και ευρωπαϊκών δεδομένων. Επιπλέον, το σχέδιο νόμου περιλαμβάνει σημαντικές παρεμβάσεις στο πεδίο της εξώδικης επίλυσης των εκκρεμών ενώπιον των δικαστηρίων φορολογικών διαφορών, που αποσκοπούν στην ταχεία επίλυσή τους, την αποσυμφόρηση της Διοικητικής Δικαιοσύνης, και την τόνωση των φορολογικών εσόδων.

Εξίσου σημαντικές παρεμβάσεις περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο για την ενσωμάτωση των οδηγιών, οι οποίες αφορούν τη θεσμοθέτηση μηχανισμού επίλυσης φορολογικών διαφορών σε επίπεδο ΕΕ, την περαιτέρω διοικητική συνεργασία μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ κατά του επιθετικού φορολογικού σχεδιασμού, τη θέσπιση κανόνων κατά πρακτικών φοροαποφυγής που έχουν άμεση επίπτωση στη λειτουργία της εσωτερικής αγοράς της ΕΕ (φορολογία εξόδου, υβριδικές συμφωνίες, ΦΠΑ). Με βάση τους νέους αυτούς κανόνες, επιδιώκεται να προσδιορίζεται ορθότερα το φορολογητέο εισόδημα στην Ελλάδα, όπως και σε κάθε άλλο κράτος μέλος, και να διαφυλάσσεται η φορολογική βάση της Χώρας.

Τέλος, στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για την ενίσχυση της λειτουργίας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, τη σύσταση Γραφείου Νομικού Συμβουλίου του Κράτους στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, καθώς και για την επίλυση θεμάτων, τα οποία είχαν απασχολήσει σημαντικά το ΝΣΚ από την πλευρά της απονομής ουσιαστικής δικαιοσύνης και εκτέλεσης των δικαστικών αποφάσεων.

Το προτεινόμενο σχέδιο νόμου, που έλαβε υπόψη προτάσεις των οικονομικών και κοινωνικών εταίρων, διαρθρώνεται σε τρία μέρη:

  1. Με το Μέρος Πρώτο (άρθρα 1 έως 10) επιδιώκεται η ενίσχυση της αναπτυξιακής διαδικασίας της ελληνικής οικονομίας, αφενός, με την παροχή φορολογικών κινήτρων και στοχευμένων φορολογικών απαλλαγών, και αφετέρου με την εξωδικαστική επίλυση των εκκρεμών φορολογικών διαφορών.
  2. Με το Μέρος Δεύτερο (άρθρα 10 έως 56) επιδιώκεται η ενσωμάτωση ενωσιακού δικαίου στην ελληνική νομοθεσία που συντείνει στον ορθότερο προσδιορισμό της φορολογίας φυσικών και νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων σε επίπεδο ΕΕ, στην επίλυση των φορολογικών τους διαφορών, στην καλύτερη λειτουργία της ενιαίας εσωτερικής αγοράς και εν τέλει στη διαφύλαξη της φορολογικής βάσης της Χώρας.
  3. Με το Μέρος Τρίτο (άρθρα 57 έως 61) επιδιώκεται η υποστήριξη της λειτουργίας  του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, καθώς και η επίλυση θεμάτων για την εκτέλεση των αποφάσεων του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, την  άσκηση κτηματολογικών αγωγών και άλλων σχετικών θεμάτων.

Δεδομένης της σπουδαιότητας του νομοσχεδίου για ολόκληρη την ελληνική οικονομία και  κοινωνία, το Υπουργείο Οικονομικών καλεί κάθε κοινωνικό και οικονομικό εταίρο, καθώς και κάθε ενδιαφερόμενο πολίτη, να συμμετάσχει στη δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, διατυπώνοντας τις απόψεις και τις παρατηρήσεις του για τη βελτίωση των διατάξεων του παρόντος.

 

Η διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου διενεργείται μέσω του δικτυακού τόπου www.opengov.gr  και θα ολοκληρωθεί την Τρίτη, 14 Ιουλίου 2020 και ώρα 20.00.

Facebook Comments