Γ. Κεφαλογιάννης: Κεντρικός πυλώνας στη νέα γενιά τεχνολογίας καυσίμων η ηλεκτροκίνηση και στόχος 2.000 σταθμοί φόρτισης το 2020

0
503

Στα μέτρα για την προώθηση της χρήσης εναλλακτικών καυσίμων στις μεταφορές, καθώς και στις νομοθετικές πρωτοβουλίες που προετοιμάζονται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τα μέσα μικροκινητικότητας, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, μιλώντας σήμερα στο Eco Fest 2020.

Ειδικότερα, αναφέρθηκε στο απαραίτητο κανονιστικό πλαίσιο για την επίτευξη των στόχων του Εθνικού Πλαισίου Πολιτικής για την ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων στις μεταφορές. Ήδη, το υπουργείο Μεταφορών προχώρησε στις δύο Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις (ΚΥΑ) για την προώθηση του φυσικού αερίου και την ηλεκτροκίνηση στις μεταφορές με τις οποίες καθορίζονται οι προϋποθέσεις και οι τεχνικές προδιαγραφές για την εγκατάσταση σημείων ανεφοδιασμού πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) και συσκευών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, αντίστοιχα.

«Επιδιώκουμε την απλοποίηση της διαδικασίας ώστε να επιτευχθεί αύξηση του αριθμού σημείων ανεφοδιασμού CNG και των σημείων επαναφόρτισης, διασφαλίζοντας την ύπαρξη ικανού αριθμού για τους χρήστες οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων στο Εθνικό Οδικό δίκτυο» είπε ο κ. Κεφαλογιάννης. Με βάση τα στοιχεία, το 2017 ο αριθμός σημείων ανεφοδιασμού με CNG ανέρχονταν σε 11, το 2018 σε 13 και μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2019 υπήρχαν 16 σημεία. Παράλληλα, αυξητική τάση καταγράφεται και στον αριθμό των οχημάτων με CNG. Συγκεκριμένα, το 2017 υπήρχαν 1.096 οχήματα (συμπεριλαμβανομένων επιβατικών, ελαφρών, βαρέων και λεωφορείων) και το 2018 ανήλθαν σε 1.406. Χαρακτηρίζοντας την ηλεκτροκίνηση «κεντρικό πυλώνα στη νέα γενιά τεχνολογίας καυσίμων», τόνισε πως στόχος για το 2020 είναι να υπάρχουν 2.000 σταθμοί φόρτισης. «Το 2019 αδειοδοτήθηκαν έξι πρατήρια με τελευταίας τεχνολογίας συσκευές ταχυφόρτισης.

Παράλληλα, σχεδιάζεται η ηλεκτρονική βάση δεδομένων, μέσω της οποίας οι πολίτες θα ενημερώνονται σχετικά με τη θέση και τη διάθεση των σημείων φόρτισης για όλη τη χώρα, σε πραγματικό χρόνο. Επίσης, το υπουργείο μας συμμετέχει σε ευρωπαϊκό συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα για την ενιαία απεικόνιση των δεδομένων των υποδομών φόρτισης με τα υπόλοιπα κράτη μέλη» σημείωσε κατά την ομιλία του.

Μια ακόμη νομοθετική πρωτοβουλία που αποσκοπεί στην ανάπτυξη υποδομών ηλεκτροκίνησης, είναι η έκδοση της απόφασης για την επισκευή και συντήρηση ηλεκτρικών οχημάτων, όπως και αυτή που αφορά στον τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων.

Κοινή συνισταμένη όλων των δράσεων είναι η δημιουργία, όπως είπε ο υφυπουργός, των αναγκαίων συνθηκών προκειμένου να αυξηθεί ο αριθμός των οχημάτων που είναι φιλικά προς το περιβάλλον. «Ο στόλος των αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι πολύ γερασμένος και προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα με ένα πλέγμα ρυθμίσεων. Το πρώτο βήμα είναι οι νομοθετικές πρωτοβουλίες. Επιπλέον, συνεργαζόμαστε με το υπουργείο Οικονομικών ώστε να δοθούν κίνητρα για την αγορά νέων καθαρών αυτοκινήτων» ανέφερε ο κ. Κεφαλογιάννης.

Παράλληλα, για την ανανέωση των στόλων των επαγγελματικών οχημάτων έχει περιληφθεί στο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια, πρόβλεψη για τη χρονομίσθωση και αφορά, για πρώτη φορά, όλους τους τύπους των επαγγελματικών οχημάτων. Αναφέρθηκε στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθήνας και Θεσσαλονίκης, σημειώνοντας πως «ο στόλος είναι πάρα πολύ παλιός. Υπάρχουν οχήματα κατηγορίας euro1 που έχουν γράψει εκατομμύρια χιλιόμετρα και πρέπει να αντικατασταθούν». Δυστυχώς, είπε ο υφυπουργός, «δεν είχε γίνει καμία προεργασία σε αυτό το πεδίο από την προηγούμενη κυβέρνηση και η προσπάθεια έχει ξεκινήσει από το μηδέν. Στον νέο διαγωνισμό για τα λεωφορεία θα υπάρχει πρόβλεψη για έναν σημαντικό αριθμό ηλεκτροκίνητων οχημάτων».

Τέλος, ο κ. Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε τόσο στους βασικούς άξονες του νομοσχεδίου που καταρτίζει το υπουργείο, για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), όσο και στο πλαίσιο κανόνων για την κυκλοφορία των οχημάτων μικροκινητικότητας, όπως είναι τα ηλεκτρικά πατίνια. Το προσεχές διάστημα, όπως είπε, θα υπάρξει μια νομοθετική παρέμβαση, η οποία θα αναφέρεται στα τεχνικά χαρακτηριστικά, στη δυνατότητα εξακρίβωσής τους, τους χώρους και τις οδούς της χρήσης τους, καθώς και στις απαιτήσεις για τη χρήση τους, όπως πχ αν θα χρειάζεται κράνος ή να υπάρχει δίπλωμα.

 

ΑΠΕ

Facebook Comments