Κώστας Γκαβογιάννης: Μια βόλτα αρκεί…

0
107

Γράφει ο Κώστας Γκαβογιάννης

Τα χάλια της Καρδίτσας αρχίζουν να γίνονται ορατά στον καθένα. Καμία μέριμνα, κανένα ενδιαφέρον για τίποτα και τα παράπονα των δημοτών πληθαίνουν συνεχώς.

Η κατάσταση των δρόμων στην πόλη της Καρδίτσας είναι μια παράμετρος που συμβάλλει όχι μόνο στην άσχημη εικόνα, αλλά υποβαθμίζει την ποιότητα ζωής των κατοίκων και φυσικά υποκρύπτει πολλούς κινδύνους. Δύο είναι οι κύριες αιτίες της εικόνας στους δρόμους της Καρδίτσας. Η φυσική φθορά για την οποία η Δημοτική αρχή δεν κάνει τίποτα θεωρώντας προφανώς ότι σε δυόμιση χρόνια ένα περιορισμένο πρόγραμμα στοχευμένων αποκαταστάσεων (προεκλογικών ασφαλτοστώσεων δηλαδή) θα κάνει τους δημότες να ξεχάσουν τέσσερα χρόνια ταλαιπωρίας.

Η δεύτερη αιτία είναι η παντελής έλλειψη επίβλεψης από πλευράς του Δήμου των αποκαταστάσεων που κάνουν οι κάθε λογής εταιρίες ή εργολάβοι όταν ολοκληρώνουν τις εργασίες για τις οποίες αδειοδοτήθηκαν απ το Δήμο.

Το αποτέλεσμα είναι γνωστό. Κανένας δρόμος στην πόλη δεν είναι βατός σε βαθμό που να είναι αποδεκτός ή έστω ανεκτός. Με απλά λόγια οι δρόμοι της Καρδίτσας είναι για να προκαλούν βλάβες στα αυτοκίνητα και να θέτουν σε κίνδυνο οδηγούς και πεζούς. Αρκεί μια βόλτα για να το καταλάβει ο καθένας. Φυσικά δεν γίνεται λόγος μόνο για δρόμους ή παρόδους σε κάποια γειτονιά. Ας δοκιμάσει ο πιο δύσπιστος να κυκλοφορήσει στην Τρικάλων που είναι μια από τις κυριότερες οδούς της πόλης. Από το ύψος της κτηνιατρικής μέχρι και τη διασταύρωση με τη Φαναρίου συναγωνίζεται σε κακοτεχνίες τον χειρότερο αγροτικό δρόμο.

Προσωπικά γίνομαι καθημερινά αποδέκτης πολλών παραπόνων, ανέφερα όμως ενδεικτικά την Τρικάλων, γιατί είναι μια από τις βασικές εισόδους της Καρδίτσας. Από τη στιγμή που τόσο σημαντικοί για την πόλη δρόμοι έχουν αφεθεί στην τύχη τους, πως μπορεί να μας πείσει η Δημοτική Αρχή για το ενδιαφέρον της;

Πρόσφατα, πολύ σωστά εγκρίθηκε απ το Δημοτικό Συμβούλιο η κυκλοφοριακή μελέτη για μόνιμη μείωση του ορίου ταχύτητας στην πόλη της Καρδίτσας. Σε κάποιο σημείο της μελέτης αναφέρεται ότι στην Καρδίτσα, λόγω της γεωμετρίας και των συνθηκών λειτουργίας του οδικού δικτύου, οι ταχύτητες είναι σχετικά χαμηλές. Όλοι οι δρόμοι στην πόλη έχουν το ίδιο όριο ταχύτητας, γιατί όλοι οι δρόμοι θεωρούνται ίδιοι. Αυτό συμβαίνει και σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, αν και σε άλλες, όπως η Γαλλία, η Γερμανία, το Βέλγιο κλπ, συστηματικά ποια ορίζονται περιοχές ή μεμονωμένοι δρόμοι ως «ήπιας κυκλοφορίας», δηλαδή με όριο ταχύτητας 30χλμ/ώρα και σε κάποιες περιπτώσεις με 20χλμ/ώρα.

Ο Δήμαρχος λοιπόν που “ενδιαφέρεται” και παραδειγματίζεται από την ευρωπαϊκή πρακτική, ας δει και την ευρωπαϊκή φροντίδα. Η μελέτη συγκρίνει τα όρια ταχύτητας στην Καρδίτσα με τα όρια ταχύτητας ευρωπαϊκών πόλεων. Ο Δήμαρχος τολμάει να συγκρίνει την ποιότητα των δρόμων της Καρδίτσας με την ποιότητα των δρόμων των ίδιων ευρωπαϊκών πόλεων; Ούτε με τους δρόμους του Μπαγκλαντές δεν μπορούμε να συγκριθούμε και αν περάσει λίγος καιρός ακόμα, δε χρειάζεται καμία μελέτη γιατί θα είναι τέτοια τα χάλια των δρόμων που όχι με 30, ούτε με 15 χιλιόμετρα δεν θα μπορεί να κυκλοφορήσει κάποιο αυτοκίνητο χωρίς να πάθει ζημιά, χωρίς να κινδυνεύσει ο ίδιος και κάποιος περαστικός πεζός ή ποδηλάτης.

Κώστας Γκαβογιάννης
Δημοτικός Σύμβουλος Καρδίτσας

Επικεφαλής του Συνδυασμού “Καρδίτσα από την Αρχή”

Facebook Comments