Σαρώνει και τον ψηφιακό κόσμο ο κορωνοϊός

Συλλέχθηκαν περισσότερες από 900.000 αναφορές, κείμενα, αναρτήσεις και σχόλια σχετικά με τον Κορωνοϊό από 1/1 έως 16/3/2020 με τη βοήθεια της πλατφόρμας Web & Social Monitoring PaloPro, αποτυπώνοντας το ενδιαφέρον, τη διάθεση και τη θεματολογία της ελληνικής κοινής γνώμης.

Χρονική Εξέλιξη

Τις τελευταίες μέρες ο αριθμός των αναφορών έχει εκτοξευθεί σε εντυπωσιακά υψηλά επίπεδα σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο γεγονός των τελευταίων ετών. Η πρώτη ραγδαία αύξηση των αναφορών εντοπίζεται μετά τις 22/2 όταν τα κρούσματα και οι θάνατοι στη γειτονική μας Ιταλία ευαισθητοποιούν την ελληνική κοινή γνώμη. Στη συνέχεια οι διαδικτυακές συζητήσεις και αναφορές χτυπάνε κόκκινο. Το πρώτο peak εντοπίζεται με την εμφάνιση του πρώτου κρούσματος στη χώρα μας. Μέσα στις επόμενες ημέρες μια σειρά γεγονότων δίνει τροφή για posts, hashtags, stories και shares. Η πρώτη ανακοίνωση για το κλείσιμο των σχολείων στις περιοχές της Αχαΐας, Ηλείας και Ζακύνθου στη συνέχεια το καθολικό κλείσιμο των σχολείων και τα μετέπειτα έκτακτα μέτρα καραντίνας δημιουργούν μια πρωτόγνωρη εικόνα στα social media.

Μένουμε σπίτι … funny story #not

Οι πρώτες εβδομάδες κυλάνε με τους χρήστες των social media σε ποσοστό 18% των αναφορών να αντιμετωπίζουν με σαρκασμό τα γεγονότα σε σχέση με τον κορωνοϊό. Παρόμοια διάθεση παρατηρήθηκε σαν πρώτη αντίδραση και στην παγκόσμια ψηφιακή κοινότητα, όπως θα δείτε και στην συνέχεια της ανάλυσης.

Το 30% των συνολικών αναφορών των χρηστών στα social media αναφέρονται στον ιό και τις επιπτώσεις του, ενώ τις τελευταίες μέρες ο ιός μονοπωλεί τις συζητήσεις στον ψηφιακό κόσμο. Η καμπάνια #menoumespiti #μενουμεσπιτι #μένουμε_σπίτι δεν αργεί να γίνει σλόγκαν.

Μέτρα και Εξάπλωση

Το 38% των διαδικτυακών συζητήσεων αφορά τις ανακοινώσεις και τον σχολιασμό των μέτρων προστασίας και ακολουθούν τα νέα εξάπλωσης του ιού με ποσοστό 25%. Ηθοποιοί, τραγουδιστές, αθλητές ανεβάζουν stories για τον σκοπό αυτό. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι η επίπτωσή του στην οικονομία δεν έχει ακόμα σημαντικό αριθμό αναφορών και προσεγγιστικά απασχολεί το κοινό στο ίδιο επίπεδο με τη θεματολογία για τα δημόσια πρόσωπα που βρίσκονται θετικά στον ιό.

Μένουμε σπίτι … και ‘βλέπουμε’ masterchef

Έτσι την τελευταία εβδομάδα το κοινό συμμετέχει ενεργά στις αναφορές για τον κορωνοϊό, μένει σπίτι και ‘βλέπει’ masterchef !!!… ενώ οι αναφορές για τις εξελίξεις στα Ελληνο-Τουρκικά (Έβρος) έχουν πέσει στις τελευταίες θέσεις.

Η παγκόσμια εικόνα

Η παρουσία του Κορωνοϊού στις διαδικτυακές συζητήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο είναι πρωτοφανής, με περισσότερα από 36 εκατομμύρια posts να έχουν καταγραφεί τις τελευταίες 7 ημέρες, εκ των οποίων τα 5,4 εκατομμύρια δημοσιεύθηκαν μόνο στις 16 Μαρτίου.

Πιο συγκεκριμένα, καταιγιστική αύξηση παρατηρείται τις τελευταίες εβδομάδες στις αναφορές στον κορωνοϊό που προέρχονται από τις Ηνωμένες Πολιτείες, οι οποίες πλέον έχουν ξεπεράσει σε αριθμό την Κίνα, την Ιταλία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο αθροιστικά.

[πηγή: Ipsos / Synthesio]

Σημαντική διαφαίνεται η αλληλεπίδραση της κοινής γνώμης με τις ανακοινώσεις των αρχών στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης καθώς και ο σχολιασμός των θέσεων των πολιτικών. Ο όγκος των οργανικών αναφορών σχετικά με τις αρχές και την πολιτική ακολουθεί στενά τις επικοινωνίες και τις ανακοινώσεις των πολιτικών σχετικά με τα μέτρα και τους περιορισμούς των πολιτών. Πρωταγωνιστής είναι χωρίς έκπληξη ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Donald Trump, οι θέσεις του οποίου προκάλεσαν πλήθος αντιδράσεων από την πτέρυγα των Δημοκρατικών, όπως οι Bernie Sanders, Alexandria Ocasio Cortez και Hillary Clinton.

Παράλληλα, οι τοποθετήσεις ακτιβιστών και προσωπικοτήτων αποτελούν πηγή συζήτησης, συχνά με ειρωνική και σαρκαστική διάθεση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι παρεμβάσεις του Elon Musk σε σχέση με τον κορωνοϊό, οι οποίες προκάλεσαν την αφορμή για 43,5 χιλιάδες σχόλια και 350,8 χιλάδες retweets.

[πηγή: Ipsos / Synthesio]

Πηγές δεδομένων: Websites, Twitter, Facebook, Instagram, Youtube, Ipsos / Synthesio
Συλλογή δεδομένων: Με τη χρήση της πλατφόρμας Web & Social Monitoring PaloPro

Το παρόν αποτελεί έρευνα και ανάλυση δημοσιότητας σε Web και Social Media. Δεν είναι προϊόν δημοσκόπησης, ούτε μπορεί να διαβαστεί ως τέτοια.

Facebook Comments